Grafische kaart en moederbord. (poorten).

Status
Niet open voor verdere reacties.

captainpooface

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2011
Hoi,

ik wil graag mijn huidige videokaart veranderen naar een GTX 580, als het goed is moet deze toch gewoon passen op mijn moederbord? Ik heb een ATX Micro H67MA-E45.

Dit zijn trouwens de maten van mijn huidige videokaart;
112 x 41 x 210mm

EVGA GTX 580;

110 x 40 x 268 mm

Ik ben ook van plan een andere kast aan te schaffen, dus de lengte moet ook geen probleem zijn lijkt mij.

Alleen zit ik met één ding.. Als ik mijn kast openmaak, staat er met een stickertje;

"Opgelet!

Voor een optimale performance is gebruik gemaakt van de witte SATA poorten op het moederbord. Indien u wilt uitbreiden dient u gebruik te maken van de SATA poorten op de losse uitbreidingskaart, niet de zwarte poorten op het moederbord".

Ik snap hier eerlijk waar geen bal van, betekent dit dat ik een probleem heb met het installeren van een nieuwe videokaart en voeding?

Ook zijn trouwens mijn HDMI poorten kapot, kan dit een probleem zijn voor een nieuwe videokaart? Aangezien ik toch VGA gebruik lijkt mij dit niet.

Bedankt voor het lezen!

sata word gebruikt voor harde schijven en voor opticals (blu-ray dvd enzo)

dus de installatie van een nieuwe voeding en grafische kaart hebben hier niks mee te maken.

Controleer dus wel dat je bij het aansluiten wel de witte poorten gebruikt voor de harde schijf en dvd brander (behalve als deze IDE is) Let er dus gewoon op dat je alles weer aansluit zoals het nu ook in elkaar zit.

welke hdmi poorten zijn kapot? Op je moederbord of op je monitor? En als je een nieuwe kaart koopt maakt het niks uit omdat je de uitgang van de kaart gebruikt, en zelfs als er daar een van kapot is kun je gewoon een andere gebruiken.

Laatst bewerkt:
Dat ben ik inderdaad van plan ja, ik zal eerst maar eens een aantal foto's maken van de kast, zodat ik later precies kan zien hoe alles zat.:p

De HDMI poorten op me moederbord zijn kapot, deze zijn dan ook afgedekt, maar ik ben toch niet van plan deze te gebruiken, ik gebruik gewoon VGA, of anders wel DVI-D.

Maar als je die HDMI poorten verder niet nodig hebt voor het plaatsen van een videokaart dan is dat inderdaad geen probleem, bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan