Grafische Kaart & geheugen ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter stn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stn

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Hallo,

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht. Op 31 Augustus 2010 heb ik mijn nieuwe pc gekocht, ik schrijf even de volledige specs op zodat hier geen onduidelijkheid over ontstaat:
- Cooler Master Centurion kast
- Cooler master GX-650 watt 20+24 pins, 80 plus
- Team Elite 4 GB PC3-1333mhz, 9 , NON-ECC
- Samsung SPinpoint F3 1tb, 7200 rpm
- Cooler Master Hyper Tx3
- Scythe slip stream 140 series 140 MM, 800 rpm
- MSI p55-gd55
- Inter Core I5 760 2,80 ghz, boxed
- Gygabyte Geforce GTX 470 1280 MB
- Microsoft Windows 7 home Premium , NL, OEM, 64- bit

Na een aantal weken de pc begon battlefield bad company 2 opeens vast te lopen, scherm vertoonde allemaal van die rare kleuren, ik denk dat het iets met de video kaart te maken heeft. Het grappige was alleen, dat gebeurde alleen maar bij vrij zware en intensieve spellen voor de pc, BFBC2 alles high op 1920x1080 resolutie. Bij counter strike source gebeurde dat nooit.
Maand later ofzo heb ik Starcraft 2 gekocht en daar gebeurde hetzelfde, ook alles high, ook weer die rare kleuren maar toen kreeg ik de melding van " Not enough Paged tool memory ofzoiets" , iets in die richting, opgezocht en zij zeiden dat ik gewoon wat extra geheugen moest kopen. Ik dacht dat 4gb genoeg was voor de games die nu uit zijn? waarom krijg ik dan zon bericht van paged pool memory? :S, ik heb toen toch maar 4 extra gb gekocht(precies hetzelfde, Team elite 2x2 GB pc3-1333mhz). Toen ze binnen waren dacht ik , ik plug die sticks er gewoon bij en het werkt , maar integendeel, windows 7 herkent de 4 extra gb niet. Nu, 6 maanden later werkt het nog steeds niet. Ik heb Bios versie 1.8 ( de nieuwste ) en van alles geprobeert maar zodra ik in windows kom met de 8gb erin, krijg ik bluescreen en krijg ik bericht van "WIndows has been shutdown to prevent any damage etc".Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Bijvoorbaat dank P.S ik heb de sticks getests of ze niet kapot waren en de sleetjes waar ze inmoeten op het moederbord ook getests, alles werkt gewoon prima. Windows werkt tegen

Week geleden komt Crysis 2 demo, zeer zwaar spel, draai hem op 1920x1080 en ik krijg weer die vage kleuren en pc loopt vast. Ik heb ook mijn Grafische kaart temperatuur gecheckt na 30-35 min spelen en deze lag rond de 80? Dit is toch normaal voor deze kaart? Ik denk dat mijn GPU gewoon stuk is en dat hij die zware spellen niet meer kan bijhouden omdat hij kapot is, de lichtere spellen nog wel omdat hij daar niet veel voor hoeft te doen, goede redenering? Ik voeg nog foto's zodat jullie kunnen zien wat ik precies bedoel.

Alvast bedankt voor het lezen

Steven2011-03-08 20.07.38.jpg2011-03-08 20.18.49.jpg2011-03-08 20.18.53.jpg2011-03-08 20.18.38.jpg

Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad een hitte probleem.

Ik zou eerst eens gaan kijken naar de airflow. Dus koude lucht aan de voorkant naar binnen en warme lucht zo snel mogelijk aan de achterkant/zijkant er uit.

Heb je de cpu ook met de juiste hoeveelheid koelpasta tussen de heatsink vastgezet? Wat is de cpu temperatuur?
De temp. van de graka is m.i. inderdaad aan de hoge kant.
Heb je extra casefans - jawel - om de airflow goed te regelen?

Als je de extra geheugenreepjes omwisselt (oude er uit (die werken wel!) en nieuwe er in) hoeveel geheugen herkent windows dan?
Als je alle geheugenreepjes er in gedaan hebt hoeveel geheugen geeft de pc in het BIOS dan aan?

Saland.eu waar ik de pc heb besteld heeft de processor op het moederbord geïnstalleerd, samen met de cooler master hyper koeler, ik neem aan dat ze dat goed hebben gedaan met koelpasta enzo. Als ik alle 4 de reepjes erin heb zitten geeft bios gewoon 8gb aan, alleen als ik in windows kom krijg ik een blue screen, ik heb de centurion case, ik heb 1 extra optionele fan erbij gekocht die aan de bovenkant van de kast zit, die lucht naar buiten blaast. Onder het gamen is hij 80 graden maar volgens mij is dat niet hoog voor deze kaart, Citaat: "No need to worry, the GTX 470 can handle the heat, 82°C is fine. You should only get worried once it reaches around 95°C."

Erg bedankt voor de reacties trouwens

Gr

Ok het Bios herkent de 8G geheugen, de hardware is dus denk ik wel ok.
Dan kan er iets zijn met de installatie van je Windows. Het is een 64bits versie zie ik, die moet automatisch meer dan 4G geheugen herkennen (was bij mij wel zo).

Mogelijke acties:
Zo veel mogelijk drivers en programma's de-installeren, register en meer opschonen (bv met CCleaner) zo kaal mogelijk maken dus, alleen de moederboard en videokaart drivers nog- en kijken of het probleem zich nog voordoet.

Nieuwste drivers installeren en kijken of het probleem zich nog voordoet.

Indien niet meer dan stuk voor stuk je programma's weer installeren; de nieuwste versies uiteraard en kijken of het probleem zich nog voordoet.

Als niets lijkt te helpen kun je als laatste middel altijd nog Windows opnieuw installeren, maar voordat het zo ver is wel alles backuppen wat je bewaren wil.
Is altijd een goed idee trouwens.

Helpt ook dit allemaal niet dan lijkt het er steeds meer op dat je graka wel eens kapot zou kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb alle nieuwste updates en drivers. Als ik windows 7 opnieuw installeer met 8gb erin moet hij het haast wel accepteren, omdat het een "Frisse" start is en hij weet niet anders dan dat hij 8gb heeft. Maar dat lost nog niet het probleem op met de videokaart? Die rare kleuren in Crysis 2 ( Zie bijgevoegde foto's).
CC cleaner ook gerunt
Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan