Grafische kaart hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marv1n

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
13
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe grafische kaart kopen. mijn PC is goed, heeft genoeg RAM (4GB) en 300 gb opslagruimte. Ik ging naar http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx om te kijken welke games mijn PC aankan, en bij elke game, niet alleen BF3, maar ook games van 2,3 jaar geleden, kan mijn computer niet aan vanwegens de grafische kaart. ik heb dan ook amnesia: the dark descent gekocht, maar kan hem niet spelen door de lagg (sloomheid) van het spel. dit spel is rond 2010 uitgekomen, dus is het best triest dat mijn PC hem niet aankan.

Mijn vraag is dus:
-Waar kan ik er een kopen?
-Welke prijs kan ik verwachten voor een kaart die BF3, MW3 Op medium kwaliteit aankan?
-Heb ik andere dingen nodig ? (voeding, meer ram, ETC)

Hulp zou geweldig zijn.

Als jullie meer willen weten over m'n pc, vraag dat dan.

PC SPECS:

Processor: AMD Athlon(tm) II X4 630 Processor 2.82 GHz
RAM: 4.00 GB
Type: Windows 32-BIT Home Premium, Servicepack 1
DirectX: DirectX 11
NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430, 1065 MB

Budget: 150 Euro Maximaal

Watt Voeding: 500 W


Ik heb niet AL TEVEEL verstand van computers, dus weet niet of dit redelijk is of niet.
 
Laatst bewerkt:
Nou... als het alleen aan de grafische chip/kaart licht dat games zo sloom zijn/niet werken, en ik niet andere dingen boven de 100 euro er voor hoef uit te geven,

Laten we zeggen 140 euro. (ik weet niet wat je hier voor krijgt dus als je voor 150 een veeeel betere krijgt, is dat ook goed.

Eehm, Waar kan ik dat zien ?
Volgensmij moet ik daarvoor m'n computer openmaken...

Maar als dat iets is wat je echt moet/wilt weten, zal ik dat wel even doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is wel belangrijk om te weten hoeveel watt voeding jij hebt want als dit te weinig is dan doet je pc hetniet meer.
Voor 150 euro is de HD6870 de beste keuze videokaart. Hiervoor heb je wel minimaal een a merk 500 watt voeding nodig .

Maak je kast open en kijk naar de voeding das een grote blok waar allemaal kabels uitkomt.
Lees de sticker die erop zit en dan zie je daar ergens hoeveel watt hij is en anders post je de naam en type hier
 
Laatst bewerkt:
met ram zit je goed , je hebt zelfs teveel omdat je 32 bits hebt en die ondersteunt maar 3gb.
Maar zoals ik al zij , voor 150 euro is de HD6870 de beste keuze kaart , hiermee kan je bf3 op high.

En tbh je cpu is ook 3x niks voor gaming , je hebt maar 150 euro dus upgraden is onmogelijk .. het beste wat je kan doen is een betere videokaart nemen.
En dan heb je geluk dat bf3 alle 4 de cores gebruikt waardoor je cpu optimaal benut wordt.
 
[Dus met die nieuwe kaart, kan ik eigenlijk alle pc games spelen, zonder lagg? dat zou geweldig zijn. Nu nog even bekijken hoe ik hem bestel en installeer, en dan zit ik goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die 6870 is zeker een hele goede kaart , maar als ik jouw was zou ik wel even berekenen of je voeding dan sterk genoeg is , kom je critisch uit dan kan het wel , mits je een A-merk voeding hebt o.a. Corsair , en anders neem je toch een wat lagere kaart bv de 6770 1024 MB ddr5 die is ook goed .

Hier kan je zien of je voeding sterk genoeg is : http://www.thermaltake.outervision.com/index.jsp
 
Je zit idd een beetje krap met je voeding , als het een goeie a merk is met 80+ eff dan kan je de 6870 wel aan , je kan ook eventueel voor de 6850 gaan .
Deze verbruikt onder stress 20 tot 30 watt minder stroom dan de 6870 en is niet veel slechter , het is gewoon 1 stap terug .. hiermee zal je bf3 op high / custom moeten kunnen spelen ( shadows etc lager zetten )
 
imgh.us/Naamloos_6.png

daar zie je een plaatje van een site die kan zien of je pc specs goed genoeg zijn. ze zeggen dat alles behalve de audio kaart niet goed genoeg is voor t spel. zelfs met de nieuwe grafische kaart zou m'n pc dit dus niet aankunnen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die 6870 is zeker een hele goede kaart , maar als ik jouw was zou ik wel even berekenen of je voeding dan sterk genoeg is , kom je critisch uit dan kan het wel , mits je een A-merk voeding hebt o.a. Corsair , en anders neem je toch een wat lagere kaart bv de 6770 1024 MB ddr5 die is ook goed .

Hier kan je zien of je voeding sterk genoeg is : http://www.thermaltake.outervision.com/index.jsp

Jammergenoeg, weet ik al die informatie over m'n computer niet. toch bedankt voor de site.
 
Dat is recomended specs , je cpu en ram is goed om hem normaal te draaien.
Maar je videokaart haalt de minimum niet eens , deze is aan vervanging toe

recomended moet je niet naar kijken , deze klopt meestal niet.
zo staat er bij mij :

Video Card
Recommended: DirectX 11 compatible with 1024 MB RAM (NVIDIA GeForce GTX 560 or ATI Radeon HD 6950)
You Have: AMD Radeon HD 7800(7850)Series --------------------------------> FAIL!

terwijl de 7850 veel beter is dan de gtx 560 en de 6950
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan