grafische kaart MSI FX5600-VTDR128

Status
Niet open voor verdere reacties.

add17544

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart. Na wat gesurf ben ik op een rapport gevallen van juli 03 die de MSI FX5600-VTDR128 welke nu ongeveer 150 euro kost. Met de ervaring van de helpmij'ers wat denken jullie hiervan. Of heeft iemand een ander voorstel aan dezelfde prijs.
THX

ati

op dit moment wint de ati kaarten gewoon t.o.v. gforce kaarten dus zou mijn keuze een ati kaart zijn als je in die prijs klasse kijkt dan zou ik voor de ati 9600 pro gaan

Als jesba zegt dat ati het haalt op gforce, wat bedoelt hij dan concreet?

als je games speelt dan gebruik je ws direct x 9
ati maakt hier beter gebruik van dan nvidia ( gforce) dus voor games zou ik ati kiezen

De meeste games hebben al dat grafische geweld (nu nog) helemaal niet nodig................

Kijk ook hier ! en trek je eigen persoonlijke conclusies.............. ;)

Wil je meer lezen, klik dan links in beeld op een van deze onderwerpen :

Inleiding
AOpen Aeolus FX5900XT
Benchmarks
Benchmarks (DirectX 9)
Conclusie

Reacties (24)

Laatst bewerkt:
Op dit moment heeft de geforce FX5900 de beste prijs/kwaliteit verhouding. Je kan natuurlijk ook een Ati Radeon 9800 SE aanschaffen voor €189 en dan flashen naar een Ati Radeon 9800 pro (extra koeling is dan wel nodig). Volgens mij is de geforce FX5900 ook nog te flashen naar een pro, ik had daar iets over gelezen.

http://www.radeon-shop.de/shop/

Greetz

De Radeon-kaarten presteren sneller met settings aan zoals AntiAliasing(AA) en Anistrophic Filtering(AF).

De FX-kaarten presteren met deze settings aan een stuk langzamer en vooral wanneer men deze settings hoger wil hebben.

Algemeen gezien verliest de Geforce FX5600 van de Ati Radeon 9600Pro en dan met name op hoge resoluties met AA en AF aan.

Kijk hiervoor ook hier:
http://www.techwarelabs.com/reviews/video/5600_9600/index_6.shtml

Ik zou dus gaan voor de 9600Pro.

In de voornoemde test krijgt geforce wel de vookeur, of zie ik het verkeerd?

Geplaatst door add17544
In de voornoemde test krijgt geforce wel de vookeur, of zie ik het verkeerd?

Ik krijg dan te zien:
Error404 - Document Not Found!

En je ziet het ook verkeerd, want:

Compared to the FX 5600 Ultra, the 9600 PRO seems the better choice. For the most part, it offers higher performance and also takes the lead in image quality, thanks to excellent FSAA and anisotropic filtering. The FX 5600 Ultra also seems to have trouble with some modern games like Aquanox 2 (with DX 9 shaders) and Splinter Cell. The results of the 3DMark 2003 subtests were also disappointing. Then again, the possibility remains that NVIDIA will be able to remedy this with a newer driver revision.

http://www.tomshardware.com/graphic/20030416/radeon_9600-28.html

Het is gewoon een feit dat de Radeon9600Pro een betere keuze is dan een FX5600.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan