Grafische kaart overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Can2

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2014
Berichten
6
Geachte lezers,

Ik zit met het volgende probleem. Zodra ik mijn computer opstart staan er meteen 4 groene strepen in het beeld. (zie foto) foto.jpg
In de normale modus verschijnt er meteen een blauw scherm en klapt hij eruit. In de veilige modus lukt opstarten wel, alleen hier zijn de groene strepen ook te zien.
De drivers heb ik al opnieuw geïnstalleerd, na de herstart klapte de computer meteen eruit. Kaart eruit gehaald en opnieuw geplaatst maakte ook niks uit.

Is de grafische kaart langzaam aan het sterven?

Groet,
Kevin
 
Beste Can2,
volgens mij is je grafische kaart inderdaad aan het sterven, oftewel heb je hem overklokt, en krijg je nu groene strepen omdat de overklok misschien te zwaar is. Maar volgens mij heeft die Windows Foutherstel, niets met de grafische kaart te maken.

Mvg,
Copchase
 
andere monitor/kabel eerst even proberen zo sluit je ook je randapparatuur uit van het probleem.
 
Kan je ook de foutcode geven van het blauwe scherm?
 
Hallo

Sluit mij aan bij antwoord n° 3.

Probeer eens of een ander scherm aansluiten helpt.

Dit lijkt mij geen defekte videokaart , maar eerder een defekt scherm (defekt t.f.t. paneel)

peter
 
Hallo,

Ik heb vandaag een ander beeldscherm er aan gehangen met een andere kabel, maar de strepen zijn nog steeds zichtbaar.
 
Ok, dan heb je bij deze aangetoond dat je videokaart inderdaad niet meer goed werkt. Ik weet niet of je ons ook kunt vertellen welke videokaart je precies hebt, maar als het al een wat oudere kaart is vermoed ik de Nvidia 8000 serie.
 
Wat ik dus zei: de serie rampenkaarten van Nvidia. Nvidia heeft slechte soldeer gebruikt in die serie waardoor de kaarten vanaf 1,5 jaar oud spontaan begonnen met dood neervallen. Jouw kaart heeft het dus nog lang volgehouden ;)

Het wordt dus zoeken naar een andere videokaart.
 
Dan gaan ik maar op zoek naar een grafische kaart.

In ieder geval bedankt voor de reacties!
Kevin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan