Grafische kaart slot kapot op moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tyz3r

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Een tijdje geleden viel het beeld weg en ik kwam tot de conclusie dat het aan de grafische kaart lag. Nieuwe grafische kaart gekocht maar nu heb ik nog steeds helemaal geen beeld (de computer geeft wel beeld vanaf het moederbord zelf). Waarschijnlijk is dus de slot waarin de grafische kaart hoort kapot.

Nou zou ik graag de grafische kaart werkende krijgen en ik moet waarschijnlijk het moederbord hiervoor vervangen. Ik zou graag willen weten wat de consequenties hiervan zijn, moet ik bijvoorbeeld de processor dan ook vervangen?

(Alle onderdelen op het moederbord na werken nog prima.)

Alvast bedankt

Als je hetzelfde soort moederbord koopt (bijv socket am3), hoef je geen nieuwe processor te kopen. Zou je misschien de specificaties van je pc kunnen geven?

Ja, je kan de zelfde onderdelen gebruiken al koop je het zelfde socket moederbord.

Algemeen
Merk Acer
Productnaam Aspire M3641
Productcode 91.D3F71.TPP

Processor
Type processor Intel Core 2 Quad Q9300
Processorkloksnelheid 2,5 GHz

Geheugen
Geheugen capaciteit 4096 MB
Type geheugen DDR2

Videokaart
Type videokaart nVidia GeForce GT 120

Harddisk
Totale harddisk capaciteit 1000 GB

Dit zijn de specificaties die ik zo even kon vinden maar als je andere specificaties nodig hebt zal ik daarnaar zoeken.

Wat is het voordeel van een PCI kaart tenopzichte van het soort dat ik nu heb?

omdat je er vanuit gaat dat je AGP slot kapot is en een pci-e kaart doet niet onder voor een agp

Ik heb geen idee of ik een AGP videokaart heb of op wat voor slot hij zit...

EDIT: Ik heb inderdaad een PCI-E kaart op het moederbord

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor alle reacties.
Even terug over het moederbord, ik heb geen idee in welke prijsklasse en welk soort ik moet hebben. De link heeft me wel geholpen maar ik wil graag een redelijke game-computer waar een grafische kaart van 500w in kan.
In welke prijsklasse moet ik dan zoeken en wat is gemiddeld voor een moederbord?
Ook zou ik graag weten wat de beperkingen zijn. Het moederbord moest van hetzelfde soort zijn maar in hoeverre moet die hetzelfde zijn?

misschien heb je het al gecontroleerd, maar is je voeding niet gewoon aan het einde van zijn latijn?
en dat de rest goed fuctioneert wil niet zeggen dat de voeding niet kapot kan zijn.

want een pci-e slot dat kapot is, dan ben je denk ik toch vrij lomp er mee om gegaan want normaal kunnen die sloten wel wat hebben;)

Groeten

Een beetje laat maar ik was druk met examens. Het probleem was dus dat het moederbord oververhit was geraakt. Dit kwam omdat we jaren de pc tegen de kachel aan hadden staan. We hebben nu een voeding van (jammer genoeg) maar 350 watt gekocht en gaan nu een moederbord en beste grafische kaart voor 250w halen.

Nog een klein vraagje, ben je met het aanschaffen van een nieuwe grafische kaart alleen gelimiteerd met de voeding en het moederbord of zijn er nog andere limitaties?

Alvast bedankt.

Ook je kast enzo, en ik zou die videokaart niet halen want dat trekt de voeding echt niet, heel misschien in ilde maar al wil je gamen....

inderdaad je kast speelt zeker mee, en ik snap eerlijk gezged ook niet dat je een voeding van 350 watt gekocht hebt, en welk merk is de voeding?
want als je zo'n flut ding hebt gekocht, is het over 2 jaar waarschijnlijk weer zo ver en is die weer kapot.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan