Ik heb zelf nog niet eerder een ATI kaart gehad en zodoende weet ik niet"hoe "kritisch" de installatie van een nieuwe driver voor op de ATI chip gebaseerde kaarten is.
Ik bedoel daarmee dat soms bij Nvidia een installatie of update alleen maar mogelijk was als echt alle vorige Nvidia drivers weg waren. Dat betekende veelal niet alleen in software de driver verwijderen, maar soms zelf de gehele adapter in apparaatbeheer. Daarna nog de map Nvidia in Program Files en dan de pc opnieuw opstarten. Er werd dan (bij oudere Windows versies) "gegild" om de Windows CD (immers alle beelddrivers en aanverwante atikelen waren verwijderd) en nadat de Windows CD was geladen werd dan veelal keurig netjes de nieuwste Nvidia driver (die gedownload was) wel goed geinstalleerd.
Tegenwoordig bij de nieuwere versies van Windows zal denk ik niet snel om de Windows CD worden gegild als alle beeldapparaten / stuurprogjes in apparaatbeheer zijn verwijderd. Ik denk dat bij een nieuwe opstart van de PC de drivers uit de CABS van Windows worden geinstalleerd.
Samengevat: knikker ALLES wat met ATI drivers (in software scherm) te maken heeft van het systeem. Zoek daarna handmatig naar mapjes met ATI driverrestanten en verwijder ook die en maak tot slot binnen apparaatbeheer de installatie van de videoadapter ongedaan. Start nu opnieuw op en Windows zal basisdrivers installeren en mogelijk de ATI gaan vinden en om drivers vragen.
Vindt Windows de ATI niet dan na de hernieuwde installatie nogmaals die gedwonloade driver proberen te installeren.