Grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoMo17

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2006
hallo ik heb net windows server 2003 geinstaleerd...
maar hij herkent mijn grafische kaart niet...
en drivers bestaan er ook nie echt voor..
kunnen jullie mij verder helpen pls...

gr. Domo

Misschien is het handig als je schrijft welke kaart het betreft........

want als ik bijv. naar www.srtest.com

Video RAM: Required - 128 MB , You have - 256.0 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - No
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - No
Vertex Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 0.0
Pixel Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 0.0

Terwijl ik dat alles heb :confused:

Dat was het spel enemy terrority: Quake Wars .... ik had eerder windows vista op e pc staan en daar heeft het wel gewerkt ...

Laatst bewerkt:
tot nu heb ik alleen windows xp drivers geprobeerd...

de orginele drivers van ati en omega drivers maar die werken niet..

Lees dit verhaaltje maar eens door. De hierin genoemde driver zou de server 2003 moeten ondersteunen.

hmmm die driver kan ik nie instaleren .. :S..

daar komt de volgende fout melding..
---------------------------
Severe
INF error

Video driver not found.
OK
en dan druk ik ok en dan komt er dit ..

Severe
Setup was unable to complete the installation.

Try to setup your display adapter with a standard VGA

driver before running setup.

OK

Ik heb zelf nog niet eerder een ATI kaart gehad en zodoende weet ik niet"hoe "kritisch" de installatie van een nieuwe driver voor op de ATI chip gebaseerde kaarten is.

Ik bedoel daarmee dat soms bij Nvidia een installatie of update alleen maar mogelijk was als echt alle vorige Nvidia drivers weg waren. Dat betekende veelal niet alleen in software de driver verwijderen, maar soms zelf de gehele adapter in apparaatbeheer. Daarna nog de map Nvidia in Program Files en dan de pc opnieuw opstarten. Er werd dan (bij oudere Windows versies) "gegild" om de Windows CD (immers alle beelddrivers en aanverwante atikelen waren verwijderd) en nadat de Windows CD was geladen werd dan veelal keurig netjes de nieuwste Nvidia driver (die gedownload was) wel goed geinstalleerd.
Tegenwoordig bij de nieuwere versies van Windows zal denk ik niet snel om de Windows CD worden gegild als alle beeldapparaten / stuurprogjes in apparaatbeheer zijn verwijderd. Ik denk dat bij een nieuwe opstart van de PC de drivers uit de CABS van Windows worden geinstalleerd.

Samengevat: knikker ALLES wat met ATI drivers (in software scherm) te maken heeft van het systeem. Zoek daarna handmatig naar mapjes met ATI driverrestanten en verwijder ook die en maak tot slot binnen apparaatbeheer de installatie van de videoadapter ongedaan. Start nu opnieuw op en Windows zal basisdrivers installeren en mogelijk de ATI gaan vinden en om drivers vragen.
Vindt Windows de ATI niet dan na de hernieuwde installatie nogmaals die gedwonloade driver proberen te installeren.

Laatst bewerkt:
thnx zal ik ff proberen meld me wel weer of het gelukt is of niet ..

Succes! Ik heb ook wel eens hoofdpijn gekregen van een Nvidia installatie / update en soms gaat het gewoon in 1 keer goed.

nee dit heeft niet gewerkt.. ik heb alles van ati weg gehaald...
daarvoor heb ik ook het programma driver cleaner gebruikt..

maar die ene driver doet het nog steeds nie nog steeds dezelfde fout melding...

ik heb ook al direct x opnieuw geinstaleerd maar dat heeft ook niet geholpen..

vraag is opgelost..
moest 3d accerelatie aanzetten..
maar heb alweer xp op staan want windows server 2003 werkt nie erg goed met spellen...

thnx vooor jullie hulp *

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan