Grafische-PC 1100 euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Verry

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Goedemiddag,

Ik wil een PC samenstellen voor ongeveer €1100 met een uitloop naar €1300 als dat nodig mocht zijn.

Ik wil er programma's als PhotoShop, Indesign, Dreamweaver en videobewerkingsoftware erop kunnen draaien.
Verder wil ik er zo nu en dan spelletjes als Skyrim en Sims 3 op spelen. Voor de rest gewoon de alledaagse dingen die je op een computer doet, mail/internet etc.

Ik wil graag dat mijn computer niet teveel herrie maakt, een beetje is niet erg. Maar ook voor de anderen is het prettig als er geen vliegtuigmotor in de kamer aanwezig is.

Assemblage doe ik zelf.

Besturingssysteem: Welke het beste is icm de hardware en het doel.

Een Draadloze adapter lijkt mij wel handig omdat wij een draadloos netwerk hebben in huis.
eventueel een muis die precies is.

Hoi,

Ten eerste is je budget erg overdreven als je dat alleen maar hoeft te draaien.
Ook is het niet slim om een draadloze adapter aan een desktop pc te zetten.

Product: CGNX-XT55036ZI (NVIDIA GeForce GTX 550 Ti) JCXUFQ
Aantal: 1
Stukprijs: € 92,35*
Totaalprijs: € 92,35*
---------------------------------
Product: Phenom II X4 955 (4x 3200 MHz) HD2A48
Stukprijs: € 83,95*
Totaalprijs: € 83,95*
Product: CRS-C2045 (450 Watt) TN4K07
Stukprijs: € 26,04*
Totaalprijs: € 26,04*
Product: Mouse USB (USB) NMZEXV
Stukprijs: € 3,35*
Totaalprijs: € 3,35*
Product: Vaya (4x 5,25" extern, 1x 3,5" extern, 4x 3,5" intern) TQXS61
Stukprijs: € 21,-*
Totaalprijs: € 21,-*
Product: Shark Fan 12cm Black Edition (120x120x25 mm) TL9R34
Stukprijs: € 8,39*
Totaalprijs: € 8,39*
Product: Multimedia Keyboard (USB) NTZEZA02
Stukprijs: € 5,03*
Totaalprijs: € 5,03*
Product: 760GM-P23 (FX) (AMD 760G) GAIM03
Stukprijs: € 36,55*
Totaalprijs: € 36,55*
Product: ST3750528ASr (750 GB) AEBS26
Stukprijs: € 56,22*
Totaalprijs: € 56,22*
Product: 8 GB DDR3-1333 Kit (8192 MB) IDIFU3J4
Stukprijs: € 30,24*
Totaalprijs: € 30,24*

Dit is de configuratie van mijn eigen pc. Werkt uitstekend met photoshop en heb er wel es met Sony Vegas mee gespeeld.
Deze prijzen zijn echter van 4 maanden geleden dus je zou hem nu een stuk goedkoper kunnen krijgen.

Is dit genoeg informatie?

Hoeveel en hoe zwaar ben je bezig met photoshop (hoeveel filters e.d.) ? Doe je aan rendering en/of transcoding? Videobewerking is nogal algemeen voor de juiste oplossing.

OP welke resolutie en kwaliteit wil je skyrim spelen? Qua wireless zou ik een USB adapter aan willen raden. Goedkoop en wat flexibeler als een vaste kaart. OS zou ik gewoon voor windows 7 gaan, 64bit.

@wampier

draadloos internet voor een desktop pc? totaal nutteloos. Verder kun je op een budget van selfs 400 euro nog skyrim op het maximaal spelen dat weet iedereen.

@nestles, dit ben ik niet met je eens, draadloos internet kan reuze handig zijn, en voor 400 euro heb je misschien wel een pc die skyrim op high kan draaien maar dan moet je op andere punten dan de videokaart weer bezuinigen wat ook niet opschiet, met een budget van 1000 heb je een veelzijdiger systeem en dat heeft de TS wel nodig bij het videobewerken en dergelijken.

ontopic, misschien is het handig toch te overwegen om een netwerkkabel naar je slaapkamer te trekken, je zou ook een powerline adapter kunnen gebruiken, bedraad internet heeft met het spelen van multiplayer games grote voordelen tegenover draadloos maar dit maakt met games als skyrim en sims 3 weinig uit ;).

moet er nog randapparatuur bij(toetsenbord, muis, speakers, monitor, cardreader, noem maar op)?

@royb3 het is niet alleen de videokaart die nodig is voor skyrim. Ik heb een systeempje van 500 euro en die kan makkelijk skyrim aan. Dat systeempje kost nu ongeveer 400 euro.

@wampier

draadloos internet voor een desktop pc? totaal nutteloos. Verder kun je op een budget van selfs 400 euro nog skyrim op het maximaal spelen dat weet iedereen.

Wat is dit nou weer voor 'n opmerking?, natuurlijk heeft het nut alleen is het niet zo snel als kabel.
En 400 euro voor een Grafische pc ? het is niet om alleen te gamen. het gaat om grafische mogelijkheden die de gebruiker nodig heeft en dat ga je niet redden met een pc'tje van 400 euro. en je zegt wel dat een pc van 400 euro skyrim maxed-out kan spelen, maar dat gaat er anders aan toe in de realiteit, je kan hem wel op high zetten maar de andere instelingen zoals de resolutie kan je niet op het hoogst zetten. en in de titel staat duidelijk "Grafische pc 1100 euro" niet "Budget gaming pc 400 euro"

Nu weer een beetje On-topic:

@Verry

Dit is misschien wat voor jouw, vergeleken met het systeem van nestles, is dit een echte state of the art configuratie,

ff een klein overzicht

CPU: Intel Core i7 2600k
GPU: 2X AMD Radeon HD6850 SAPPHIRE
HDD: Seagate Barracuda 500Gb
SSD: Crucial M4 120Gb
CASE: CM 690 II
PSU: OCZ ModXtream PRO 700 Watt
RAM: Corsair vegeance
MOBO: MSI P67A-GD65 B3
Randapparatuur: Steelseries: Shift Keyboard (US)
Randapparatuur: Steelseries: Kinzu Optical mouse
Wireless: ASUS USB N-13

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...339952]=1&product[458155]=1&product[270240]=1

Edit: Je Kunt wel beter kabel hebben voor internet want dat is sneller, maar draadloos is niet volkomen nutteloos

Laatst bewerkt:
@TS, ik raad je aan om even te kijken naar http://tweakers.net/reviews/2512/6/...uy-guide-editie-maart-2012-fotografie-pc.html, ik weet niet of dit ook echt de richting is die je op wil. Maar naar mijn mening voldoet deze pc redelijk tot goed aan jouw wensen.
Aangezien je ook skyrim wil spelen kan je overwegen om bijvoorbeeld voor crossfire opstelling te kiezen of sli natuurlijk

@nestles, kap eens met al die onzin die je continu loopt te verkondigen; je kan skyrim nevernooit op max spelen met een pc van 400 euro (max betekent ook dat anti aliasing en dergelijke aanstaat) en dat kan zeer zeker niet met 400 euro. Als de TS vraagt naar een PC van +- 1100 euro kijk dan naar de mogelijkheden binnen dit budget en kom niet met allerlei andere praatjes aanzetten.

EDIT: ik zie dat AsusUser net voor me iets geplaatst heeft; kijk hier maar goed naar, want in mijn ogen is het een mooi systeem dat hij voorgesteld heeft.

Laatst bewerkt:
@ asus, je mist geheugen :) Daarom hoop ik ook dat de TS nog even wat meer informatie geeft. Rendering vraagt veel geheugen, transcoding wil je eigenlijk geen p67 bord, maar h67 of z68. Zo zijn er nog wat dingen die je kunt fijn-slijpen als we weten wat de TS precies wil :)

@wampier, als je in het winkelwagentje kijkt zie je dat er wel degelijk 16gb geheugen bij zit. En dat is wel voldoende lijkt mij iig

Niet alleen voldoende, ook maximum :) inderdaad ik had het geheugen even gemist. Ik zag het plaatje aan als de tweede videokaart. die lijken wel erg goed lol

@wampier; maximum toch voor windows home premium? niet voor professional dacht ik?

@processorjunkie, waarom amd 7950? waarom een geluidskaart? (en dan ook nog van 138 euro!?) en die kit is ook niet veel, matige processor, te weinig geheugen...

@wampier; maximum toch voor windows home premium? niet voor professional dacht ik?

@processorjunkie, waarom amd 7950? waarom een geluidskaart? (en dan ook nog van 138 euro!?) en die kit is ook niet veel, matige processor, te weinig geheugen...

omdat een 7950, een klein beetje heel veel sneller is dan een 6850.
ja geluidskaart,,,, ik liet me een beetje meeslepen met mijn eigen droom.:O

wees slim een koop een I5 2500K die maakt gehakt van ALLE AMD processors in gaming en dat voor 180 eurotje's
scheelt 20 euro maar dan zit je ook gelijk goed!

wees slim een koop een I5 2500K die maakt gehakt van ALLE AMD processors en dat voor 180 eurotje's
scheelt 20 euro maar dan zit je ook gelijk goed!

De TS vraagt echter wel applicaties die hyperthreading capable zijn, dus zou ik wel een i7 onderzoeken in dit geval

dreamweaver niet gezien klopt mijn fout
het budget is rond 1100 een i7 2600 past daar wel goed in...

Misschien kan aan mijn systeem wel een z68 mobo ipv een p67

@asususer.

Betreft jouw antwoord wel de vraagstelling van de TSser?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan