grafische problemen na inbouwen kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pipi666

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Ik heb sinds kort een Saphirre radeon 9800 pro 128mb kaart erin gebouwd.
Heb de kaart 2de hands via internet gekocht.
Ik krijg bij het spel counterstrike source soms rare dunne verticale lijnen door het beeld tijdens het spelen.
Ik weet niet of de kaart overclockt is , mischien word hij wel te warm.
Er zit een artic cooler op de kaart met een extra schakelaar (waar die voor is????)
De vin van de koeler draait wel.
PS met andere games heb ik deze lijnen niet.

mvg mark

Is het geen 9800se die ze geflashed hebben naar een 9800 pro, kun je dit soort vage dingen van krijgen. Misschien vertellen de stickers op de kaart iets?

succes

Geplaatst door techie
Is het geen 9800se die ze geflashed hebben naar een 9800 pro, kun je dit soort vage dingen van krijgen. Misschien vertellen de stickers op de kaart iets?

succes

geflashed ? wat is dat ?? in properties staat toch echt radeon 9800 pro.

Heb je wel de laatste drivers van de kaart en de goede directX voor het spel.

Geplaatst door Wim1960
Heb je wel de laatste drivers van de kaart en de goede directX voor het spel.

laatste direct x en de juiste catalyst drivers.
alles up2date

Het is voor mij natuurlijk koffiedik kijken wat er met die kaart gebeurd is, maar er zijn mensen die hun 9800se "modden" oftewel van andere software voorzien waardoor ze sneller worden, in het geval van de 9800se is het erg makkelijk er een 9800 pro van te maken door er dus andere software op de kaart zelf te zetten "flashen".

Vaak echter geeft dit problemen met het beeld zoals schaakborden, lijnen, punten strepen, de chip was gemaakt om een 9800 pro te worden maar is afgekeurd en werd toen een 9800se.

Mn vermoeden is dus dat de verkoper de kaart heeft geflashed om een goedkope 9800pro te verkrijgen, dit mislukte en heeft toen de kaart verder verkocht.

Vandaar mn vraag: wat staat er op de stickers, zat er een doos/bon bij.

succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan