grafische Vista opties als Aero & Flip 3D werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Hallo allemaal,

Hoop dat iemand mij verder kan helpen met het volgende probleem.

Ik heb een notebook van Toshiba Satellite P200-18V, grafische kaart ATI Radeon HD 2600. Nu heb ik altijd kunnen genieten van alle grafische Windows opties waarvan onder andere Aero (glas effect) en Flip 3D (effect van 3D weergave van openstaande schermen). Sinds een tijdje werken deze opties bij mij niet meer. Sinds wanneer en wat de oorzaak hiervan is weet ik helaas niet. Toch zou ik graag een oplossing voor dit probleem zien.

Wel heb ik al diverse opties zelf geprobeerd. Deze waren tot dusver zonder resultaat.

De opties die ik tot dusver heb geprobeerd:
-2 wijzigingen aanbrengen in register en daarna stop (net stopt uxsms) en start (net start uxsms) commando geven
- in geavanceerde systeeminstellingen via eigenschappen mijn computer in blad Prestaties Visuele effecten aanvinken.

Wie helpt mij verder naar een werkende oplossing?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Zou beginnen met de videokaart driver te de-installeren en daarna de nieuwste installeren. Je videokaart moet het tenslotte weergeven.

Crash dank voor de tip. Deze heb ik nog niet geprobeerd. Kan ik de driver de-installeren zonder problemen in apparaatbeheer?

Ja dat kan, maar zou eerst zorgen dat je de nieuwe driver al op de schijf of USB stick hebt. Na het de-installeren wordt er een herstart gevraagd. Daarna kan mogelijk de resolutie heel grof zijn.

Laatst bewerkt:
Crash,
Ik ga ermee aan de slag, dank voor de tip en toelichting. Ik hou je op de hoogte.

Voordat ik over ga tot de deinstallatie nog even de Windows Prestatie Index bijgewerkt. Mijn eerste conclusie luidt dat het cijfer nu ook lager is dan dat het was. Ik scoorde eerst op het punt grafisch een 4,9 en nu maar een 4,1. Hieronder volgen de scores.

Onderdeel Details Score Basisscore
Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T5450 @ 1.66GHz 4,7 4,1
Bepaald door laagste score

Geheugen (RAM) 3,00 GB 4,6
Grafisch ATI Mobility Radeon HD 2600 4,1
Grafische weergave voor spellen 1535 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 4,5
Primaire vaste schijf 59GB beschikbaar (140GB totaal) 4,5
Windows Vista (TM) Home Premium

Grafische weergave
--------------------------------------------------------------------------------

Type beeldschermadapter ATI Mobility Radeon HD 2600
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 1535 MB
Toegewezen grafisch geheugen 256 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 1279 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 8.634.0.0
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1440x900
DirectX-versie DirectX 10

Kan uit bovenstaande nog iets worden geconcludeerd wat met de veroorzaker is van het probleem?

Ik heb de grafische driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Helaas blijft het probleem zich voordoen.

Crash tot dusver bedankt voor je suggestie.

Graag hoor ik andere oplossingen. Wie o wie kan mij verder helpen?

Hallo allemaal,

Is er nog iemand die mij verder kan helpen met mijn probleem.

Graag hoor ik nieuwe reacties. Alvast enorm bedankt voor je hulp.

Hoi Crash,

Inderdaad heb deze optie al gezien. Bij staat Aero er niet tussen, dus ben ik naar Windows --> Resources --> Themes gegaan en heb Aero er geprobeerd tussen te zetten, maar dat lukte niet. Wel staat er een bestandje Aero in de map die ik zojuist noemde.\

Tot voor kort was het echter zo dat ik altijd een scherm kreeg met allerlei kleuren vierkantjes op een rij. Nu krijg ik een Windows XP achtig scherm zoals de link van jou ook laat zien.

Heb nog eens nagedacht maar de problemen zijn ontstaan na de grote hoeveelheid updates van Windows vorige week dinsdag.

Nu het volgende.

Afgelopen donderdag diverse updates (oa Windows live essentials, display driver en nog iets) van Windows geinstalleerd. Notebook liep volledig vast, daarom maar herstart en de updates verwijderd. Vervolgens was mijn voorgaande probleem ineens opgelost en had ik ineens weer Windows Aero en Flip 3D.

Echter was vanmorgen weer mijn situatie terug bij af. Ik snap niet wat er aan de hand is. Wel mis ik nu mijn videodock driver van mijn dynadock docking station. Nu kan ik mijn 2e monitor ook niet gebruiken.

Zo langzamerhand bekruipt mij het volgende gevoel. Aaaarrgggggghhhhhhh :mad: ^&%^&^%$$%!!!!!!!!?????!!!!!!!!!! :D

Wie o wie heeft tips?

Mijn probleem is opgelost. Ik heb een image van een week geleden teruggezet en daarna alle drivers geupdate. Hierdoor heb ik weer de beschikking over het Aero en flip 3d effect.

Daarnaast is mijn dynadock videodock ook weer aanwezig.

Crash jouw wil ik bedanken voor het meedenken. Bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
De image van een week geleden bevatte al de problemen want die waren al enige tijd aanwezig. Dus waarom die image terug gezet?

De image van iets meer dan een week geleden. Reden hiervoor is dat na de Windows update, waar ik over eerder over sprak, nog steeds problemen optraden. Om die reden heb ik ook eerst de laatste "goede" image teruggezet.

Toen alles weer lekker liep ben ik opnieuw gaan kijken naar de eerder genoemde opties van Chrash. En........ met succes. Mijn notebook draait weer als een trein.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan