Grafische weergave laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

basgeerdink

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Hallo,

Ik heb afgelopen weer een nieuwe laptop gekocht voor een stevige prijs, welke ik had uitgekozen op zijn grafische kaart en werkgeheugen. De videokaart die er in zit is beter dan van de laptop van een vriend van me, en hij kan Call of Duty 4 rustig spelen op low of medium.

Echter, mijn laptop is tot nu toe op alle grafische gebieden langzaam geweest. Denk hierbij aan een game spelen tot Google Earth gebruiken; alles loopt hakkelig en absoluut niet naar verwachting. Ook bij de classificering van Vista scoorde ik op Grafisch en Grafische weergave voor spellen een 4.0 en een 4.1, terwijl alle andere rond de 5.0 of hoger scoorde.

Meer informatie over mijn computer:

Systeem
--------------------------------------------------------------------------------

Fabrikant Hewlett-Packard
Model HP Pavilion dv7 Notebook PC
Totale hoeveelheid systeemgeheugen 4,00 GB RAM
Type computer 32-bits besturingssysteem
Aantal processorcores 2
Geschikt voor 64-bits Ja

Opslag
--------------------------------------------------------------------------------

Totale grootte van vaste schijf/schijven 298 GB
Schijfpartitie (C: ) 224 GB beschikbaar (289 GB totaal)
Schijfpartitie (D: ) 2 GB beschikbaar (9 GB totaal)
Mediastation (E: ) Cd/Dvd

Grafische weergave

Type beeldschermadapter ATI Mobility Radeon HD 3450
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 1790 MB
Toegewezen grafisch geheugen 512 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 1278 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 8.479.1.4000
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1440x900
DirectX-versie DirectX 10

Netwerk

Netwerkadapter Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Netwerkadapter Atheros AR5007 802.11b/g WiFi Adapter
Netwerkadapter Bluetooth-apparaat (Personal Area Network)

Kan iemand hier iets mee, en mij de reden geven waarom mijn laptop grafisch zo slecht is? Heb al geprobeerd Vista sneller te maken door alle onnodige software van HP te verwijderen.

De laptop van m'n vriend ziet er als volgt uit:
Aspire 5520G
AMD Turion 64 x2 Turion LI 58
Nvidia Geforce 8400m G
2GB DDR2
160GB HDD

Drivers heb ik nog niet geupdate, aangezien ik de laptop net een paar dagen geleden vers uit de doos heb gehaald dacht ik dat dit niet nodig zou zijn. Hoe zou ik kunnen checken of er updates zijn, en hoe installeer ik deze in Vista? Ben namelijk nog niet helemaal bekend met Vista, excuses.

Zie bijlage voor screenshots.
Heb Call of Duty 4 en Medal of Honor: Ariborn getest. Beide games haal ik minimum makkelijk, zit zelfs tegen recommended aan. Toch lopen beide games langzaam, met MoHA een extreem geval. Duurt (serieus) een kwartier voordat ik daadwerkelijk kan spelen, en dat beweegt zo langzaam dat je ongeveer 1 frame per 5 seconden ziet.

Gaat bij beide games die ik hier draai om de demo.

Bijlagen

• CoD4 - Minimum.jpg
    CoD4 - Minimum.jpg
    111,6 KB · Weergaven: 52
  • CoD4 - Recommended.jpg
    CoD4 - Recommended.jpg
    113,4 KB · Weergaven: 40
  • MoHA - Minimum.jpg
    MoHA - Minimum.jpg
    111,4 KB · Weergaven: 40
  • MoHA - Recommended.jpg
    MoHA - Recommended.jpg
    112,9 KB · Weergaven: 37
Je zal wel eerst je oude drivers moeten verwijderen, over elkaar heen installeren kan problemen opleveren.

Heb je al eens in apparaatbeheer gekeken of je nog meer drivers mist danwel kan updaten?

Zie de bijlage voor een screenshot van mijn apparaatbeheer.
Hoe kan ik drivers verwijderen en loopt mijn PC nog wel als deze zijn verwijderd? Is het misschien een oplossing om mijn driver te updaten, ipv verwijderen en opnieuw installeren?

Bijlagen

• Apparaatbeheer.jpg
    Apparaatbeheer.jpg
    103 KB · Weergaven: 72
Zonder je videokaart drivers heb je nog wel beeld, maar zeer beperkt. Weinig kleuren en dergelijke, maar het kan geen kwaad. Je kan de videokaart driver verwijderen via configuratiescherm --> Programma's en onderdelen.

Zie in de bijlage alle items bij Programma's en onderdelen.
Welke hiervan moet ik verwijderen om de drivers te de-installeren?

(mochten jullie nog overige onnodige software zien die mijn systeem sneller kan maken, hoor ik het graag :thumb:)

Bijlagen

• Programma's - 1.jpg
    Programma's - 1.jpg
    110,5 KB · Weergaven: 62
  • Programma's - 2.jpg
    Programma's - 2.jpg
    111,8 KB · Weergaven: 67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan