basgeerdink
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 dec 2008
Hallo,
Ik heb afgelopen weer een nieuwe laptop gekocht voor een stevige prijs, welke ik had uitgekozen op zijn grafische kaart en werkgeheugen. De videokaart die er in zit is beter dan van de laptop van een vriend van me, en hij kan Call of Duty 4 rustig spelen op low of medium.
Echter, mijn laptop is tot nu toe op alle grafische gebieden langzaam geweest. Denk hierbij aan een game spelen tot Google Earth gebruiken; alles loopt hakkelig en absoluut niet naar verwachting. Ook bij de classificering van Vista scoorde ik op Grafisch en Grafische weergave voor spellen een 4.0 en een 4.1, terwijl alle andere rond de 5.0 of hoger scoorde.
Meer informatie over mijn computer:
Systeem
--------------------------------------------------------------------------------
Fabrikant Hewlett-Packard
Model HP Pavilion dv7 Notebook PC
Totale hoeveelheid systeemgeheugen 4,00 GB RAM
Type computer 32-bits besturingssysteem
Aantal processorcores 2
Geschikt voor 64-bits Ja
Opslag
--------------------------------------------------------------------------------
Totale grootte van vaste schijf/schijven 298 GB
Schijfpartitie (C: ) 224 GB beschikbaar (289 GB totaal)
Schijfpartitie (D: ) 2 GB beschikbaar (9 GB totaal)
Mediastation (E: ) Cd/Dvd
Grafische weergave
Type beeldschermadapter ATI Mobility Radeon HD 3450
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 1790 MB
Toegewezen grafisch geheugen 512 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 1278 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 8.479.1.4000
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1440x900
DirectX-versie DirectX 10
Netwerk
Netwerkadapter Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Netwerkadapter Atheros AR5007 802.11b/g WiFi Adapter
Netwerkadapter Bluetooth-apparaat (Personal Area Network)
Kan iemand hier iets mee, en mij de reden geven waarom mijn laptop grafisch zo slecht is? Heb al geprobeerd Vista sneller te maken door alle onnodige software van HP te verwijderen.
Ik heb afgelopen weer een nieuwe laptop gekocht voor een stevige prijs, welke ik had uitgekozen op zijn grafische kaart en werkgeheugen. De videokaart die er in zit is beter dan van de laptop van een vriend van me, en hij kan Call of Duty 4 rustig spelen op low of medium.
Echter, mijn laptop is tot nu toe op alle grafische gebieden langzaam geweest. Denk hierbij aan een game spelen tot Google Earth gebruiken; alles loopt hakkelig en absoluut niet naar verwachting. Ook bij de classificering van Vista scoorde ik op Grafisch en Grafische weergave voor spellen een 4.0 en een 4.1, terwijl alle andere rond de 5.0 of hoger scoorde.
Meer informatie over mijn computer:
Systeem
Fabrikant Hewlett-Packard
Model HP Pavilion dv7 Notebook PC
Totale hoeveelheid systeemgeheugen 4,00 GB RAM
Type computer 32-bits besturingssysteem
Aantal processorcores 2
Geschikt voor 64-bits Ja
Opslag
Totale grootte van vaste schijf/schijven 298 GB
Schijfpartitie (C: ) 224 GB beschikbaar (289 GB totaal)
Schijfpartitie (D: ) 2 GB beschikbaar (9 GB totaal)
Mediastation (E: ) Cd/Dvd
Grafische weergave
Type beeldschermadapter ATI Mobility Radeon HD 3450
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 1790 MB
Toegewezen grafisch geheugen 512 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 1278 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 8.479.1.4000
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1440x900
DirectX-versie DirectX 10
Netwerk
Netwerkadapter Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Netwerkadapter Atheros AR5007 802.11b/g WiFi Adapter
Netwerkadapter Bluetooth-apparaat (Personal Area Network)
Kan iemand hier iets mee, en mij de reden geven waarom mijn laptop grafisch zo slecht is? Heb al geprobeerd Vista sneller te maken door alle onnodige software van HP te verwijderen.