Grafische weergave

• Onderwerp starter Onderwerp starter Beam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Beam

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2008
Grafische weergave
--------------------------------------------------------------------------------

Type beeldschermadapter NVIDIA GeForce 8800 GT
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 2303 MB
Toegewezen grafisch geheugen 512 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 1791 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 7.15.11.7519
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1680x1050
DirectX-versie DirectX 10

--------------------------------------------------------------------------------

Kan iemand mij uitleggen wat dit precies betekent? 2,3Gb geheugen voor de grafische kaart lijkt me nogal overkill?:shocked:

Jouw pc maakt gebruik van 'shared memory'. Wanneer het geheugen van de grafische kaart volzit, mag hij ook gebruik maken van het gewone RAM. Werkt over het algemeen langzamer dan 'echt' grafisch geheugen

Heeft dit invloed op de prestaties bij het spelen van een game?

Ik vind het namelijk belangrijker dat het vloeiend loopt dan dat het er mooi uitziet.

Ja, dat heeft het zeker. Voor snelle games moet je sowieso voldoende eigen geheugen voor de grafische kaart hebben

Ik heb 512mb geheugen op mijn grafische kaart.

Dus zolang het geheugen van je videokaart het aankan, wordt het interne geheugen voor de vloeiende bewegingen van een spel gebruikt?

Ik heb een vrij goede computer, die bijv. fifa 2008 makkelijk aan moet kunnen, en toch loopt ie nog niet heel goed..Dus ik dacht, misschien ligt het hieraan.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je link, maar mijn computer moet het echt makkelijk aankunnen. Maargoed...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan