Graphic Aperture Size - Videokaartsettings

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnold15

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Hallo,

Ik was wat aan het rond kijken in mijn bios en kwam deze setting tegen Graphics Aperture Size(64MB). In de handleiding van mijn motherboard stond het volgende "Graphics Aperture Size allows you to select the size of mapped memory for AGP graphic data. Configuration options: (4MB, 8MB, 16MB, ...256MB). Standaard staat deze ingesteld op 64MB Het gaat hier om een Asus P4P800SE motherboard. Ik gebruik nu de Asus V9570 GeForce FX5700 256MB videokaart. Wat houdt deze instelling in. Wordt met deze instelling het geheugen van mijn videokaart of mijn DDR gebruikt? Heeft deze instelling invloed op de kwaliteit van het beeld?

M.v.g.
Arnold

Arnold15 zei:
Wat houdt deze instelling in. Wordt met deze instelling het geheugen van mijn videokaart of mijn DDR gebruikt? Heeft deze instelling invloed op de kwaliteit van het beeld?
Daar wordt de hoeveelheid RAM-geheugen mee ingesteld die aangesproken kan worden als je videokaart te weinig geheugen heeft.

Voorbeeld:
Videokaart: 64 MB
Graphics Aperture Size: 64 MB
RAM: 256 MB

De videokaart kan nu 64 MB van het RAM gebruiken - totaal dus 128 MB.

In jouw geval kan er dus in het toaal 256 + 64 = 320 MB geheugen voor video worden gebruikt.
Lijkt me meer dan genoeg. :)

Guus.

Oke bedankt,

Ik heb nu de AAS op 128MB staan, want mijn systeemgeheugen is 1024MB.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan