Graphics Card & The Sims2

Status
Niet open voor verdere reacties.

SannePP

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Berichten
6
Hoi mensen!

Ik zit heel erg in de rats met mijn computer! In juni is het motherboard gecrasht en heb ik er een nieuwe in moeten laten zetten. (ASrock P4VM890 S478 S/N: A10020106) :shocked:
Hierna bleek The Sims2 niet meer goed te werken. De kleuren versprongen steeds van rood naar zwart, de bewegingen waren ernstig vertraagd en het spel was extreem langzaam.
Dus de pc maar weer naar de reperateur gebracht: het werkgeheugen is nu uitgebreid met 512 MB (Kom ik op 1064 MB) en er werd mij verzekerd dat ik het spel nu weer goed zou moeten kunnen spelen. Ze hadden het zelfs voor mij getest! (Alles bij elkaar heeft het inmiddels bijn 300 euro gekost! :mad:)

Maar... Het probleem is nog altijd niet opgelost! Nu heb ik gecheckt met 'ServoPro' of mijn pc wel capabel is en nu blijkt mijn Grafische kaart niet voldoende te zijn. Ik heb VIA/S3G UniChrome Pro IGP
en ik moet iets hebben met T&L 32 MB

De PC is nog geen 3 jaar oud en het motherboard nog geen 3 maanden....

Hoe nu verder? Wat moet ik doen? Wie kan mij helpen? :(

Thanxxx
Groetjes Sanne
 
Ik heb het gedownload (VGA driver version 22.00.01e) en nu? (ik ben echt een kneus wat dit betreft hoor, sorry! :( )
 
Als ik het uitpak staan er meer dan 70 bestandjes. Ik heb Setup gekozen en de pc daarna opnieuw opgestart, toen vroeg hij om VTTimer en VTTrayP uit te voeren en dat heb ik gedaan.
 
Nee helaas! De kleuren verspringen nog steeds; als ik een nieuwe familie wil aanmaken, verspringt de kleur van muren van rood naar zwart, alsof het een disco is!:mad:

Ik heb even gekeken naar de inhoud van de pc:
Ik zou een Intel Pentium 4, 3.2 Ghz processor hebben
met een ATI radeon 9600 SE 128 MB

Dat was met het originele Acer motherboard. Nu is het motherboard vervangen maar ik weet niet hoe het met mijn processor zit enzo...
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je andere stuurprogramma's nodig als je werkelijk een ATI Radeon kaart hebt. Om zeker van te zijn welke 3d-kaart je precies geïnstalleerd hebt doe dit ga naar start,uitvoeren,typ hier dxdiag druk op ga naar het tabblad beeldscherm. Vertel mij wat er achter naam staat.
Als er achter fabrikant ATI Technologies INC staat dan moet je hier je stuurprogramma's downloaden:
http://ati.amd.com/support/driver.html
Eerst moet je je besturingssysteem selecteren,vervolgens selecteer je Radeon, dan radeon 9600 series en druk op go. Nu kan je zelf kiezen of je enkel het stuurprogramma nodig zoja dan moet je display driver kiezen. Vervolgens start de download. Je moet wel eerst je vorige stuurprogramma's verwijderen door naar het configuratiescherm te gaan,software.Klik dan op ATI - Software Uninstall utility en kies voor verwijderen. Herstart je pc nadien dubbelklik nu op het bestand dat je zonet gedownload hebt en volg de installatie instructies. Het is normaal dat voor dat je deze drivers installeert je scherm heel groot is.
 
Achter naam staat: VIA/S3G Unichrome Pro IGP

Ik denk dus dat ze bij die waardeloze computerwinkel een andere grafische kaart hebben geinstalleerd dan ik oorspronkelijk had. Wat nu?
(ben wel heel blij met jullie hulp én geduld!!)
 
Hoi !

Lekkere PC-winkel !

Ze hebben een mobo met een on-board videchip geleverd !

Waar is dan die ATI radeon 9600 SE gebleven ?

Heb je die niet terug gehad ?

Terug naar die winkel, en eisen dat ze die, of een gelijkwaardige kaart, alsnog installeren.

Het is een schande: voor € 300,= bouw ik een knappe nieuwe PC voor je waar je Sims vlekkeloos mee kunt spelen, en dan ook nog een Asrockbordje met on-board-chip installeren.

Laat je niet afschepen in de winkel !!

Greetz,

Harry.
 
DIt is inderdaad niet netjes van de winkel. Ik sluit mij daarom bij Harry aan. Op z'n minst zal de winkel je je eigen videokaart terug moeten geven, want die is gewoon van jou!
 
Nou das een mooie bak dus! Ik heb wel mn oude motherboard teruggehad en daar zit iets op van ATI. Ik ga morgen terug naar de winkel en dan gaan ze mijn computer eindelijk fatsoenlijk maken, of ze dat nou willen of niet, ik betaal er geen rooie cent meer aan!!! Ik hou jullie op de hoogte!
Bedankt voor de hulp zover!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan