Graphics card upgraden maar welke is het beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinus321

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2013
Berichten
24
Hallo,

Momenteel raakt mijn grafische kaart vaak oververhit dus lijkt het mij verstandig om deze te vervangen alleen heb ik geen idee welke ik het beste kan kopen ik hoop dat u mij daar mee kunt helpen.

Specs:
AMD Black Edition - AMD FX 6300
Corsair Builder Series CX500 Bronze
MSI 970A-G46 - Moederbord
Scythe Mugen 3 Rev. B SCMG-3100
+ 16 gb ram

GPU=GeForce GT 320

Pc wordt voornamelijk gebruikt voor games
ik zat zelf te denken dat tussen de 100-200 euro.
Alvast bedankt.
 
Eerder werd mij deze geadviseerd:
http://tweakers.net/pricewatch/322650/club3d-radeon-hd-7870-xt-jokercard-(tahiti-le).html

Is iets aan de dure kant maar als dit de beste mogelijkheid voor mij is momenteel denk ik dat ik deze maar haal.
Ik zie zojuist dat de levertijd 10+ dagen is zijn er andere opties of is dit toch de beste optie voor mij momenteel? en mocht het toch wezen dat ik de club3d radeon hd 7870 xt jokercard haal kan mijn voeding dat wel aan?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tinus321,

500Watt is een beetje aan de lage kant, beter kan je een A-merk voeding nemen van minimaal 550, of 600Watt, dan zit je in ieder geval goed.
 
De voeding die ik momenteel heb is net nieuw en als inderdaad de Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard niet met mijn huidige voeding werkt heb ik toch liever een ander grafische kaart. heeft u enig idee welke ik dan het beste kan halen?
 
Ik heb nog een Radeon HD 7870 gevonden, stukje goedkoper, prestaties zijn nagenoeg hetzelfde, iets snellere core-clock (gpu), alleen wat minder snel geheugen, maar daar merk je eigenlijk niet zoveel van.

Als je verder wil winkelen, om wat ideeën op te doen, zou ik Azerty.nl adviseren, omdat die ook de vereiste minimale voeding aangeven bij de specificaties, helemaal onderop.
 
500 watt is meer dan zat. Wel moet je niet gaan overclocken.
Jokercard is een prima kaart. Het geadviseerde vereiste stroom toevoer van een 7970 kaart is 500 Watt zie> http://azerty.nl/8-3921-621181/club-3d-radeon-hd-7970-xt2-13se.html

Dan ga je het met een 7870 kaart ook wel redden toch?
Als je jouw componenten op de volgende site invult >http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine ga je maar 320 wat gebruiken met een 7870 AMD kaart erbij.
De voeding heeft een efficientie van 88% dus kom je op 440 Watt vermogen.

Edit: Op de bovenstaande site raden ze zelfs een Corsair CX Series 430 Watt ATX/EPS Modular 80 PLUS bronze aan. Dat is wel wat aan de krappe kant.
 
Laatst bewerkt:
Maar, als je een GT320 hebt maakt het eigenlijk niet echt uit welke GPU je koopt, de GT230 is namelijk nogal bodem van de bodem reeks van Nvidia... (Voor gamen dan)
Kan je daar op gamen? Wat voor games speel je, 200 euro aan videokaart + nieuwe voeding etc. zou nogal zonde zijn als je geen zware gaming eisen hebt.
 
wow,far cry, bioshock,call of duty etc en dat werkte allemaal prima met de 320.

bedankt allemaal voor jullie reactie en dat jullie de tijd hebben genomen om het een en ander uit te zoeken voor mij, jokercard lijkt mij inderdaad prima dan alleen de meer dan 10 dagen levertijd wordt ik niet zo vrolijk van de videocard die rickvi voorstelde lijkt mij ook prima. maar daar weet ik weinig van iemand een second opinion zodat ik zeker weet dat ik de juiste kaart haal? :thumb:

http://azerty.nl/8-3921-496894/xfx-radeon-hd-7870-core-editio.html
 
Hoi Tinus321,

500Watt is een beetje aan de lage kant, beter kan je een A-merk voeding nemen van minimaal 550, of 600Watt, dan zit je in ieder geval goed.
Dat is niet waar, de TS heeft een prima voeding, een HD 7870 zal er makkelijk op draaien. Je moet het niet al te serieus nemen wat op de verpakking staat, dit is gewoon een 80 PLUS bronze voeding van een A-merk, want dat is Corsair zeker. Met een 450 watt redt je het ws. al met een HD 7870.

Maar waarom neemt de TS deze kaart niet?
http://azerty.nl/8-3921-576423/club-3d-radeon-pokerseries-hd.html
Die is zo'n 3 tientjes duurder maar wel veel beter dan de HD 7870. De HD 7870 XT maakt nl. van een veel betere chip gebruikt, nl. de Tahiti LE chip van de HD 7950.
 
@ Allen; Op diverse fora - ik heb geen concreet 'voedingsadvies' gevonden behalve één- word geadviseerd om inderdaad minimaal 500Watt van een A-merk te gebruiken.
Daar haal ik mijn argumenten vandaan.
Bovendien staat op de site van CLUB3D dat voor deze kaart een voeding van minimaal 500Watt benodigd is, en 700Watt word aanbevolen.
Even kijken onder het kopje SYSTEM REQUIREMENTS.
 
Maar dat moet je juist niet serieus willen nemen... oh god, wat mis ik Subplayer nu. Die system requirements zijn er gewoon om te zorgen dat iedereen heel ruim met zijn voeding zit. 500 watt volstaat echt, dan trekt ie het makkelijk. Natuurlijk niet in Crossfire, dan heb je 700 watt nodig.
 
Was ook geen kritiek, maar ik geef aan waarop ik mijn 'kennis' baseer.
 
.
De voeding heeft een efficientie van 88% dus kom je op 440 Watt vermogen.

Edit: Op de bovenstaande site raden ze zelfs een Corsair CX Series 430 Watt ATX/EPS Modular 80 PLUS bronze aan. Dat is wel wat aan de krappe kant.

Goede post verder, maar hier ga je een beetje fout: efficiency is de verhouding AC/DC. Dat heeft geen invloed op het maximaal geleverde vermogen. Een 500W voeding hoort gewoon 500W DC te leveren. Er wordt dan echter wel 550W uit je stopcontact (AC) getrokken. Efficiency wordt echter berekend bij 80% belasting. Als je dus een minimale stroomrekening wil moet je dus je gegeven 320W / .8 = 400W. Een 400W voeding leverd de beste prestatie voor de kleinste energierekening. Een 430W voeding kan dus inderdaad prima.

Die aanbevolen values zijn gebaseerd op "worst case". Een intel i7-x serie (150W+) + 8 ouderwetse non-eco harddisks (8x20W = 160W) + fullfeature moederbord (wifi, bluetooth, 12 usb poorten met maximale belasting, etc) 50W = 350W + maximale veilige belasting van de kaart en dat afgerond naar boven naar de dichtsbijzijnde 100W. Voor 99% van de mensen totaal onzinnig dus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan