Gratis anti-virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ratjesnuf

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Wij hebben een paar maanden geleden een nieuwe PC gekocht, ik kreeg hier een virusscanner van Norton/Symantec bij. Die verloopt nu binnen een aantal dagen. Als ik dat "abonnement" moet verlengen dan moet ik EUR 25,- betalen.
Nu heb ik 2 vragen...
- Voor hoelang verleng je dan die virusscanner? (want het is wel een goede scanner, dus misschien wil ik 'em wel verlengen)
- Ik hoorde van iemand dat er ook van internet hele goede virusscanners gratis te downloaden zijn. Welke zijn dat en waar kan ik die vandaan halen?

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. thnx....

Houd dit programma ook continu je pc "in de gaten" dus een soort auto-protect?

Ja, dat doet hij ook.
Het is natuurlijk geen Norton maar wel aardig hoor.
Ze zijn wat trager met de updates dan betaalde scanners.

Hallo, heb het advies van Raymond gelezen, maar hier ben ik het niet mee eens.
Als we op dit moment kijken naar wat er aan virussen verspreid wordt, dan is het geen goed idee om een virusscanner te nemen die wat trager is met updaten.
Neem de Norton of een andere, maar in ieder geval een die continu snel geupdated wordt.

dat kan natuurlijk ook, maar hoelang geldt die verlenging dan? Want om voor een half jaar een scanner te kopen voor 25,- euro vind ik ook maar belachelijk. ik kan het nl. ook niet op de site van norton vinden. :confused:

Geplaatst door sigma
Hallo, heb het advies van Raymond gelezen, maar hier ben ik het niet mee eens.
Als we op dit moment kijken naar wat er aan virussen verspreid wordt, dan is het geen goed idee om een virusscanner te nemen die wat trager is met updaten.
Neem de Norton of een andere, maar in ieder geval een die continu snel geupdated wordt.

Daarom zei ik al dat AVG geen Norton is en dus wat minder veilig. Maar voor een gratis produkt is hij niet slecht!!!!

Geplaatst door Ratjesnuf
dat kan natuurlijk ook, maar hoelang geldt die verlenging dan? Want om voor een half jaar een scanner te kopen voor 25,- euro vind ik ook maar belachelijk. ik kan het nl. ook niet op de site van norton vinden. :confused:

Is voor een jaar geldig en dat is niet duur hoor. Als je Norton koopt in de winkel ben je ongeveer het dubbele kwijt. Uiteraard zijn er luitjes die hem illegaal downloaden maar dat moet ieder zelf weten.
Je moet wat overhebben voor een veilig systeem hè!!

Norton abonnement is duur

Ik kreeg ook het verzoek van Norton om mijn abonnement te verlengen. Voor een kleine (?) bijdrage.
Afgerond 30 Euro, BTW 6 Euro = 36 Euro. Omdat ik niet met creditcard kan betalen, komt daar 16 Euro bij, BTW 3 Euro, dus 19 Euro, bij elkaar 55 Euro! (Administratieve verwerking 3 - 4 weken). Een nieuwe uit de winkel is goedkoper.

Gewoon Norton verwijderen en opnieuw installeren.
Kan je 'm weer voor een jaar gebruiken.
Na uninstall wel ff opnieuw opstarten.....

Zo eenvoudig werkt dat niet, omdat de gegevens van de oude installatie achter blijven.
Die zul je dan eerst moeten verwijderen.
Er is een verwijdertool op de symantec site te vinden en daarna nog het register opschonen.
Nu pas kan je opnieuw installeren met een jaar geldigheid.
Probleem is hier echter dat ze waarschijnlijk geen CD met NAV hebben, maar dat het voorgeinstalleerd was.
;)

Je hebt inderdaad gelijk hoor, van die verwijdertool.
Een kennis van me had 'm ook nodig, lukte niet zonder.
Toch vreemd dat 't bij mij wel lukte zoals ik hiervoor postte.

Is het echt zo simpel? Norton verwijderen al dan niet met verwijdertool en opnieuw installeren?
Dan valt er voor Norton toch niks meer te verdienen?

Ik heb wel eens gehoord dat de enige mogelijkheid is om je pc te formatteren en Norton dan opnieuw te installeren omdat je anders een melding krijgt dat je geen updates meer kunt binnenhalen omdat de datum "expired" is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan