gratis antivirus programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

delpa

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Hallo,

Er zijn veel gratis anti-virus programma's op de markt.
Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan kiezen??

groet Peter Paul.

Wat veel mensen niet weten en dus mogelijk over het hoofd zien wordt in dit artikel redelijk helder verwoord : http://www.security.nl/artikel/37009/1/"Gratis_virusscanner_is_goedkoop_lokkertje".html

Als ik het mag proberen samen te vatten : een virus / malware detecteren op het moment dat het je voordeur binnen probeert te komen is iets anders dan virussen / malware arresteren wanneer zij zich reeds 'ergens' in je huis in een kamer verstop hebben.

Ik doe hierbij dus géén uitspraken over allerlei gratis virustools m.b.t. het feit óf die hetzelfde werken als de betaalde scanners. Ik wijs louter op mogelijke verschillen...........

Laatst bewerkt:
Betaalde Anti Virus programma’s zijn over het algemeen veel beter dan al die gratis troep. De updates zoals je die van de betaalde AV programs krijgt, zul je zeker niet hoeven verwachten van geen enkel gratis programma.
Deze updates zijn belangrijk om een nieuw virus soort te herkennen en deze tegen te houden. Er zijn veel gratis programma’s die oude virussen nog steeds niet herkennen.

Mijn idee over gratis AV programma’s is dat ze in het leven zijn geroepen, puur en alleen om de pc's te analyseren en rapporten terug te sturen. Met deze rapporten herkennen ze de nieuwe virussen en deze informatie wordt gebruikt om de updates te voeden voor de betaalde klanten.
Jij zult als je geluk hebt op een veel latere moment een update krijgen maar dan is het kwaad al geschied.

Mocht je een keer een virus ergens tegen komen. Scan deze dan online op: http://www.virustotal.com/
Dit is een online programma en het geen wat je upload om te scannen zal door 43 (bekende) AV programmas worden gescand. Je zult zien dat er verschillende AV zijn die gewoon doodleuk zeggen dat het geen virus is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan