gratis bellen over internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is dus een telefoon die je kunt gebruiken voor skype.
Maar je kunt alleen maar gratis bellen naar iemand anders die ook skype op zijn computer heeft.
Wil je via skype naar een vast toestel of mobiel nummer bellen dan moet je voor de tijd belminuten kopen bij skype.
Dus het is niet gratis maar wel goedkoper dan een normale telefoon aansluiting.
 
Geplaatst door Jaber
hallo iedereen,

Ik wil gewoonw eten wat vinden jullei hiervan http://213.206.102.189/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=79863&productType=1

zou het echt kloppen dat je met je intenret en met je vaste abbnomentkosten gewoon vrij kan bellen naar overal waar je wilt :8-0:

Volgens mij zijn er nog extra kosten hoor. Ik vergelijk dit met Skype, gratis bellen met een ieder die skype gebruikt maar daarbuiten betalen. Volgensmij heb je een VOIP-aanbieder nodig die de telefoondienst aanbied zoals bv skype. Miscchien zijn er die hier ervaring mee hebben.

ps als je alleen internet nodig zou hebben om Voip te kunnen bellen dan was de kpn snel bankroet. Ik heb trouwens geen kpn-aansluiting meer maar bel digitaal via UPC.
 
Ik gebruik Skype met heel veel plezier.
Heb veel vrienden in USA, Australie en Azie.
Die heb ik allemaal even Skype laten installeren en we spreken elkaar nu bijna dagelijks voor nada, noppes.
Ik bedoel die ADSL staat toch wel aan.
Met de betaalde versie heb ik geen ervaring.

Fonz
 
Ik bel via Skype

Ik "bel" regelmatig met Skype van pc naar pc en ik moet zeggen uitstekende kwaliteit, het is interessant als de mensen in je vriendenkring ook een pc hebben en regelmatig online zijn (eigenlijk ben je aan het chatten dan).

Vorige vrijdag heb ik 10 EUR opgeladen bij Skype om te kunnen bellen naar lokale en gsm-nummers, na een 10-tal gesprekken valt de kwaliteit hier toch een beetje tegen, ik blijf alles perfect ontvangen maar de mensen die ik bel op hun gewone lijn (Belgacom, Telenet, Mobistar, ... ) zeggen toch dat ze me niet goed meer verstaan wat ook storend is als je alles 2 keer moet zeggen.
Ik denk dus niet dat ik nog meer krediet ga opladen.

De telefoon die jij opgeeft is een telefoon met USB aansluiting die je verbind met de PC in plaatst van met een microfoon/boxen of headset te werken, veel verschil is er dus niet, uiteindelijk is het Skype die het werk doet.

Meer info heb ik gevonden op :

http://www.maeselectronics.be/index.htm?page=telefonie/voip.htm

en je telefoon (lees bij de downloads maar eerst de volledige handleiding vooraleer je het toestel koopt ) :

http://www.tiptel.be/fr_top.asp?lang_id=1&mid=1601&pid=1601
 
Nog vergeten

Sinds ik Skype gebruik is men upload ferm gestegen, ik moet opletten dat ik maandelijks niet meer dan 1.5 GB heb (==> telenet). Dat is het nadeel van P to P applicaties natuurlijk:confused:
 
Heb ik gelukkig geen last van.
Bijkomend voordeel met Skype:
Sinds ik het gebruik ben ik er nog nooit "afgegooid" zoals regelamtig met MSN gebeurd.

Fonz
 
Re: Ik bel via Skype

Vorige vrijdag heb ik 10 EUR opgeladen bij Skype om te kunnen bellen naar lokale en gsm-nummers, na een 10-tal gesprekken valt de kwaliteit hier toch een beetje tegen, ik blijf alles perfect ontvangen maar de mensen die ik bel op hun gewone lijn (Belgacom, Telenet, Mobistar, ... ) zeggen toch dat ze me niet goed meer verstaan wat ook storend is als je alles 2 keer moet zeggen.
Ik denk dus niet dat ik nog meer krediet ga opladen.



Hoi ff vraagje voor `korten` jij vertelt dat je laatst €10 hebt betaalt om te kunnen gaan bellen via skype naar een ander, mobiel of vast maakt dan niet zo veel uit,mobiel is iets duurder maar nog altijd goedkoper dan `kpn` maar hoe
:rolleyes: heb je die 10€ betaalt dan :confused:

ik heb het wel eens geprobeert maar Skype heeft het via Visa niet gedaan is er ook een andere weg om wel aan beltegoed te komen ???
ik heb toe alles er weer afgegooid en heb Tele2 genomen voor de vaste lijn na 19u en dat werkt Perfect :thumb: maar nu wil ik toch ook wel is naar het buitenland bellen en begin dan toch weer aan skype te denken :D
Het downloaden van de software is zo gepiept maar nu het beltegoed nog hèlp :eek:

alvast bedankt groetjs Kolatje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan