Gratis desktoptool voor Google GMail...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Gratis desktoptool voor Google GMail
Automatische melding van nieuwe e-mail

GMail van Google, de gratis e-maildienst met extra veel opslagruimte, zit nog steeds in de testfase maar de mensen van Google hebben toch maar alvast een klein hulpprogramma ontwikkeld dat zich na de installatie in de systemtray nestelt. Komt er nieuwe e-mail binnen bij GMail, dan krijgt de gebruiker daarvan een melding op zijn bureaublad.

Eerder was er het hulpprogramma GTray, afkomstig van een andere aanbieder, maar volgens Google heeft "GMail Notifier" een grotere functionaliteit. Met "GMail Notifier" is GMail als standaard e-mailaccount in te stellen. Wanneer dan op een maillink wordt geklikt, zal GMail automatisch worden geopend. Verder geeft "GMail Notifier" ook meer informatie op het bureaublad over de nieuw binnenkomen mailtjes. In een transparant venster krijgt de gebruiker ook zaken als afzender en onderwerpregel te zien. Via "GMail Notifier" kan een gebruiker ook snel een nieuw e-mailtje schrijven en kunnen aan gebeurtenissen, zoals dus het binnenkomen van nieuwe mailtjes, geluiden worden gekoppeld.

"GMail Notifier" zit net zoals GMail zelf nog in de testfase maar is gratis te downloaden in versies voor Windows 2000 en Windows XP. Er zullen ook versies voor Linux en MacOS verschijnen. Over de datum waarop dat zal gebeuren doet Google voorlopig nog het zwijgen. Bron: breekpunt.nl

Google GMail
Download GMail Notifier

Eerder op Helpmij: Gmail-dienst van Google

Laatst bewerkt:
Hij kijkt dus op de server en haalt het niet binnen maak ik hier uit op??
Ik vraag me af wat de voordelen zijn? OE laat ook weten als er mail is maar dan is het wel al binnen in je Postvak. Kan ik met Gmail ook mail deleten van de server zodat het ook als een soort filter werkt??
Ik ga eens op onderzoek uit.

Google's Gmail krijgt ook POP3 ondersteuning
Gratis of betaald?

Enkele maanden geleden startte Google met het testen van Gmail. Gmail baarde veel opzien want gebruikers kregen een opslagcapaciteit van maar liefst 1 gigabyte toegezegd. Dat had gevolg dat andere aanbieders van webmail niet achter konden blijven.

Gmail is nog steeds in ontwikkeling maar naar zoals het zich nu laat aanzien zal Gmail niet alleen via het web te benaderen zijn maar ook via POP3. Dat valt af te leiden uit de aangepaste informatie op de website van Gmail.

Ondersteuning voor POP3 betekend dat Gmail gewoon te benaderen is via uw standaard e-mailprogramma en dat is best wel verrassend te noemen. Gmail moet namelijk gefinancierd worden door reclameboodschappen en dat gaat toch wat moeilijk wanneer er gebruik wordt gemaakt van POP3. Omdat er nog niet veel bekend is over de POP3-ondersteuning bestaat de kans dat wie gebruik wil maken van deze mogelijkheid daarvoor in de beurs moet tasten en alleen de webtoegang tot Gmail gratis blijft.

Sinds juni 2004 is er een programma met de naam "Pop Goes the Gmail" te downloaden op het internet. Dit freeware programma zorgt er ook voor dat de post op Gmail via elk standaard emailprogramma te benaderen is. Aldus te lezen op breekpunt.nl

google
Gmail
Pop goes the Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan