Hoi kalm,
Als je met vroeger windows xp bedoeld dan heb je toch heel wat betere firewalls dan zonealarm en zeker wat resources betreft.
Dat doet er verders niets aan toe want het gaat nu om windows 7.
En vraag die er ook met windows 7 natuurlijk nog steeds is ,wat zoek in een software firewall.
Wat vind je dus belangrijk voor je zelf.
Voor mij is dat zo veel mogelijk de volledige controle hebben over de firewall met name over de outbond.
(Dat zijn de programma's en de data verkeer die van je computer willen conectie met het netwerk als het internet willlen maken om data en gegevens te versturen).
Comodo.
Is een zeker wel een goede software firewall die makelijk is en je ook een aardige goede controlle kan geven over wat er allemaal gebeurd met je computer en het netwerk.
Maar voor mij persoonlijk mis nog wat dingen in overzicht en controlle.
Outpost
Had ooit vroeger ook de naam blockpost en was altijd al bekend als één van beste software firewalls op het internet.
Al vind ik dus wel dat ze in laatste jaren op gegeven moment achteruit zijn gegaan met wat het ooit was.
Maar laatste versie zijn ze toch weer een stap in de goede richting gegaan.
Deze firewall kan dus ook eenvoudig voor je zijn.
Maar kan kan je ook een aardige leuke lijst met opties voor controlle en beheer geven.
Wat zelf altijd een hele goede mogelijkheid vind is dat je er zelf ook een eigen blocklist in de firewall er bij kan zetten ,die je dus ook van de website/forum
Bluetack (B.I.S.S) ook als een al kant en klare ip-list kunt downloaden en gebruiken.
Online Armor Firewall
Was me voor een tijdje tijdje terug al opgevallen en heb sinds gisteren de free versie in de windows 7 versie die ik het meeste gebruik geinstalleerd om hem eens voor een tijdje goed uit te testen en kan dus nog niet zo veel over het karakter van de software zeggen.
Maar ziet er naar uit dat deze firewall de beste outbond controle zal gaan geven.
Dit zijn naar menig de 3 beste firewalls van het moment voor windows 7
Waarom vind ik outbond bij een software firewall zo belangrijk.
b.t.w: De meest belangrijke inbound word al door hardware firewall in router geregeld.
Het kan natuurlijk altijd zomaar gebeuren om wat voor rede dan ook er onopgemerkt pardoes iets van malware op je computer in teregt is gekomen.
Die ook nog helemaal zo onbekend is dat voorlopig voor een lange tijd geen enkele anti-virus of malware scanner in staat zullen zijn om dat te kunnen ondekken en kunnen vinden.
Dan is er altijd 1 veel voorkomende eigenschap van malware dat ze op gegeven moment altijd op het internet willen ,om bijvoorbeeld gegevens van je te versturen ,even melden dat ze op je pc staan aan hun baas zodat zijn baas weet dat hij de toegang op je pc heeft enz enz.
Als je firewall gaat melden van een programma wil zonder je toe stemming op het internet gaan waar je helemaal niks van weet of bekend voor je is ,dan weet je alvast 1 ding zeker dat het niet goed is en je pc geinfecteerd is.
En zo ben je de anti virus en malware scanners al een voor.
Maar wat natuurlijk het belangrijkste voor je is dat je de data's en je gegeven binnen op je pc kan houden er niks verstuurd word.
Op die manier heeft de malware geen zin meer en word nutteloos voor zijn baasje.
Security op de computer is niet alleen dat je alles wat van buiten op je computer komt tegen houd.
Maar dat alles wat op je computer staat ook binnen op je computer zal blijven.
Meschien dat dit verhaal je helpt met welke firewall.