Gratis forum?¿?

Status
Niet open voor verdere reacties.

melslenstra

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2002
Ik wil gratis een forum maken. Ik heb al vrij veel zooi geprobeerd met PHPbb op Lycos NL maar dat werkt allemaal niet even geweldig (de hele tijd errors). Ik denk dat het ligt aan de setup van phpbb, die was voor mij als leek in PHP niet even makkelijk. Kan iemand mij misschien helpen met de setup van phpbb? Ik ga nu gewoon een schone intallatie doen, dus alle bestanden van phpbb opnieuw uploaden. Als iemand het draaiende kan krijgen, GRAAG! :)

Heb je wel een sql-database dan,anders gaat het niet werken.

Het laten werken van een phpbb forum vindt ik zelf erg simpel :)
Wel moet je dus zoals eerder gezegd ff bij se instellingen mysql database activeren anders gaat het natuurlijk NOOIT werken.

je moet in includes de file config.php veranderen met degene die ik erbij heb gedaan.

Anders werkt de forwarding naar aanmelden en berichten posten niet.

De andere errors zijn Header errors, daar werk ik nog aan. Deze errors komen omdat lycos in Safe Mode draait :(

Bijlagen

Je moet je hele database leeggooien.
Want als er al phpbb_ files in staan gaat het niet.
Dus even naar je mysql admin als je ingelogd bent.
Alles verwijderen en weer installeren :)

mysql database is nog superr vaag voor mij (dat is voor mij ook het moeilijke deel geweest van de installatie), maar ik heb zeker wel een mysql database.

ok hij (IE) is nu de standaard bestanden (die je downloadt van phpBB) aan het uploaden naar mijn Lycos NL account. kan iemand mij misschien door dat installatiescherm (kreeg ik de vorige poging ook) van phpBB heen loodsen?

oké ik heb nu alle files van phpBB op de server staan, ik ben nu klaar voor het installatiescherm v. phpBB.

OK, daar gaat-ie dan...

hier is een screenshot, kan iemand (vooral de gemarkeerde dingen) voor mij invullen?

Bijlagen

• screenshot4.jpg
    screenshot4.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 34
Nee,dat kan niet.Hier moet jij de gegevens van jouw database invoeren.

eerste pijl gewoon op 3 laten
2e localhost
3e jouwsitenaam_nl_db
4e members.lycos.nl/jouwsitenaam
5e de map waarin je PHPbb geupload hebt

suc6

Geplaatst door Rob73
Nee,dat kan niet.Hier moet jij de gegevens van jouw database invoeren.
Heb ik dan niet helemaal duidelijk gemaakt dat ik die zelf ook niet weet en dus iemand zoek die bekend is met zowel phpBB en Lycos en mij kan vertellen wat er moet komen te staan? (pfoe lange zin:eek: )
Trouwens bedankt bomba, ga het nu proberen, hoop dat het lukt.

P.S. Iemand zei iets over bestanden vervangen enz., ik ga dit nu eerst proberen, dan zie 'k wel verder he?

min of meer gelukt, maar als ik op een forum klik (bijv. test forum 1) dan komt er een lege pagina met alleen de tekst:

Parse error: parse error in viewforum.php on line 436

[edit] Heb die regel trouwens opgezocht, maar ik kan er geen wijs uit hoor.[/edit]

Geplaatst door bomba
je moet in includes de file config.php veranderen met degene die ik erbij heb gedaan.

Anders werkt de forwarding naar aanmelden en berichten posten niet.

De andere errors zijn Header errors, daar werk ik nog aan. Deze errors komen omdat lycos in Safe Mode draait :(

heb ik nu gedaan, want hij ging naar www.lycos.nl als ik inlogde! nu werkt dat beter, maar krijg (zoals boven gezegd) de error
ik ga nu denk ik ff dat hele bestand opnieuw uploaden, of is dat geen goed idee?

laats is die regel zien!!

en probeer hem eens opnieuw te uploaden mischien heb je hem maar half geupload.

vergeet ook niet na de instalatie de map intall weg te gooien. Anders kan iedereen je hele PHPbb overhoop halen

'U_VIEW_FORUM' => append_sid("viewforum.$phpEx?" . POST_FORUM_URL ."=$fo

Dat is regel 436 van viewforum.php

En ik ga viewforum.php nu opnieuw uploaden.

Geplaatst door bomba
vergeet ook niet na de instalatie de map intall weg te gooien. Anders kan iedereen je hele PHPbb overhoop halen

Dat zei phpBB zelf ook, dus ik heb /contrib en /install weggehaald, zoals die zei.

Geplaatst door melslenstra

ik ga nu denk ik ff dat hele bestand opnieuw uploaden, of is dat geen goed idee?
Parse error geeft PHP of als een zin niet goed is afgesloten of als de haakjes niet kloppen. MAar omdat je een PHPbb pakket gebruikt is dit standaar allemaal goed.

'U_VIEW_FORUM' => append_sid("viewforum.$phpEx?" . POST_FORUM_URL ."=$fo

(lelijk woord he sjit?) hé nou zie ik zelf ergens een haakje ontbreken of niet?
moet dit het niet eigenlijk zijn?
'U_VIEW_FORUM' => append_sid("viewforum.$phpEx?") . POST_FORUM_URL ."=$fo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan