Gratis goede antivirus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lestigres

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Hoi,

Ik ben op zoek naar:

Gratis goede antivirus?

Ik heb nu Hitman, die verloopt en is daarna niet meer gratis.:confused:

Ik heb avast draaien, is deze voldoende?

Wat raden jullie mij aan?

Ik hoop iets te horen.

Groet.

Laatst bewerkt:
Dat is zo persoonlijk.
Je hebt als Free antivirussoftware keuze uit o.a. Microsoft Security Essentials, Avast, Avira, AVG e.a.
Maar let op. Er zijn onderlinge verschillen in pakket: onderdelen als Firewall, mailscannen , Spyware scannen.

Avg had ik zelf eerst.

Zeer vervelende antivirus.
Draait erg zwaar. Daarom is avast mijn favoriet.

Ik ken zeer velen die dit tot volle tevredenheid gebruiken.
Nogmaals, het is persoonlijk!

Veel belangrijker is een verantwoord surfgedrag!

Verder dient het aanbeveling als je firewall-virusscanner- spywareprotectie ingesteld hebt, ter afwisseling eens met een onlinescanner en een ander antispyware(niet resistent)toepassing te scannen.

Dit omdat ook voor voor deze programma's ( betaald of free) opgaat: "De beste Breisters laten wel eens een steekje vallen! ".

Ik heb tot eergisteren AVG-free gedraaid tot volle tevredenheid. Toen gebeurde het volgende: ik haalde de update naar AVG 2012 binnen en tijdens het installeren ervan bleef mijn pc hangen, zeg maar op 90% van de installatie. Na herstart werd mij steeds om een installatiecode gevraagd. Ik wist die niet en dacht dan deinstalleer ik avg m.b.v. REVO-unstall. Maar ook daar vroeg men om de installatiecode. Om uit die cirkel te geraken heb ik alles van AVG verwijderd van mijn pc om daarna die nieuwe versie te installeren, maar je raadt het al dat werkte niet.ergens is iets blijven staan dat de herinstallatie tegenhoudt. Ik heb toen AVAST maar geïnstalleerd. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat laatste restje AVG kan verwijderen?

niet resistent

Wat is een scanner, die niet resistent is? Bedoel je daarmee een scanner die niet op de harde schijf van jouw pc staat?

JAn

Niet resistent:
Dat is een scanner die niet is geïnstalleerd, maar gebruikt wordt ter controle bij de aanwezigheid van al een ander scanner.
De groep online scanners vallen hieronder en bij Spware bijv. Mbam Free, ook Spsybot als je deze zonder Teatimer installeert.
Deze is dus niet permannent in het geheugen/systeem geladen, maar moet om te scannen geopend worden.

@emjee Graag een eigen vraag maken. Het is niet toegestaan om mee te liften in een ander zijn topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan