Jaspertjeh
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 dec 2010
Beste Helpmij-ers,
Een tijdje terug heb ik een bezoek gebracht aan een datacenter. Sindsdien ben ik nu erg geïnteresseerd in servers en wil dus ook iets gaan uitproberen. Ik kwam zo met het idee om een gratis webhosting te starten. Ik ben nog een scholier maar wil graag kennis maken hoe je een webhosting start. Het is niet professioneel bedoeld maar gewoon om kennis op te doen. Een paar gebruikers die hun site online willen zetten en ik zo ervaring op kan doen.
Wat ik tot nu toe heb:
- 1 server met Windows Server 2003 (Dreamspark licentie)
- Zpanel (controle panel) voor de hosting
- The Hosting Tool (voor signups voor de hosting)
- Support Panel
Zijn d'r misschien nog tips die ik kan gebruiken?
Ik zal de link online zetten als ik alles heb voltooid (site is nog niet helemaal af)
Ik hoop op positieve reacties.
Groeten,
Jasper
Een tijdje terug heb ik een bezoek gebracht aan een datacenter. Sindsdien ben ik nu erg geïnteresseerd in servers en wil dus ook iets gaan uitproberen. Ik kwam zo met het idee om een gratis webhosting te starten. Ik ben nog een scholier maar wil graag kennis maken hoe je een webhosting start. Het is niet professioneel bedoeld maar gewoon om kennis op te doen. Een paar gebruikers die hun site online willen zetten en ik zo ervaring op kan doen.
Wat ik tot nu toe heb:
- 1 server met Windows Server 2003 (Dreamspark licentie)
- Zpanel (controle panel) voor de hosting
- The Hosting Tool (voor signups voor de hosting)
- Support Panel
Zijn d'r misschien nog tips die ik kan gebruiken?
Ik zal de link online zetten als ik alles heb voltooid (site is nog niet helemaal af)

Ik hoop op positieve reacties.
Groeten,
Jasper