Gratis Hosting

Status
Niet open voor verdere reacties.

acid007

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
De nieuwe site van YourForum.nl. Geheel nieuwe organisatie met een helpdesk systeem er bij. Wat vinden jullie er van? Ik ben heel benieuwd.

http://www.yourforum.nl/

Alle reacties zowel positief als negatief zijn welkom

Het gratis internet is wel over zijn hoogtepunt heen, zal echt wel een adder onder het gras zitten, maar vooralsnog ziet het er leuk uit.

Groeten Oossie

als dat zo is, zou ik dat wel weten denk ik.. ik run die site. heb hem zelf opgezet.......

Ik zie geen adders..

Geplaatst door acid007

Ik zie geen adders..
Ik wel: Waar kan ik terug vinden hoeveel dataverkeer ik mag gebruiken? (En nu niet gaan zeggen: het is onbeperkt, want dat kan niet ;))
Andere adder: Website online met MINIMAAL 50 bezoekers per dag! (Lijkt geen adder, maar gaat dit wel worden als er regels zijn zijn mbt tot dataverkeer, want meer bezoekers is meer betalen ;) )

Niet om je initiatief af te zeiken, maar wel om een kritische kanttekening te plaatsen.

Helaas headout, leuk geprobeerd. Data traffic is wel onbeperkt :)

En regels, ja.. we kregen ongeveer 10 warez forums er bij per dag.. moet dus wel..

Geplaatst door acid007
Helaas headout, leuk geprobeerd. Data traffic is wel onbeperkt :)
Toedeloe, hoe onbeperkt is het nog als ik 100 gieg per maand trek? Kijken hoe snel jullie dan de stekker eruit trekken ;)

Een beetje hoster weet dat onbeperkt niet bestaat. Lees voor de grap eens dit:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=35122

Overigens dienen jullie wel aan te geven op je site hoe het zit met dataverkeer. Dat is nu nergens te vinden en dat vind ik zeker een adder. Want nu is het gewoon simpel: er zijn geen voorwaarden, en opeens: Yourforum voert ze in, en blijk je een limiet te hebben van 500 mb dataverkeer; daarboven betaal je €5 per 500mb. Oeps! :D

mwah zo snel zal het niet lopen.

Wij hebben geen persoonlijke gegevens van de "klanten" behalve mail en naam. Men heeft geen voorwaarden behalve de genoemde onder het formulier.

Leuke topic, wij hebben aardige bandwidth maar tot op heden onbeperkt. Mocht er een limiet op komen, wat mij sterk lijkt, dan word dat in een nieuwsbrief gezet en duidelijk aangegeven.

Misverstanden worden ten alle tijden vermeden.

[edit]
hoogste forum nu is 8 GB per maand, moet kunnen toch
[/edit]

Geplaatst door acid007
mwah zo snel zal het niet lopen.
Als je professioneel met hosting bezig bent, vind ik dit nou niet echt een geweldige zin. :rolleyes:
Geplaatst door acid007
Leuke topic, wij hebben aardige bandwidth maar tot op heden onbeperkt. Mocht er een limiet op komen, wat mij sterk lijkt, dan word dat in een nieuwsbrief gezet en duidelijk aangegeven.
Had ik dus toch gelijk. Want als je forum een echt succes wordt, worden de voorwaarden aangepast. En kan je gaan betalen. Bestaat er wel de mogelijkheid tot het maken van een backup van je forum zodat je ergens anders heen kan verhuizen? Zijn er uberhaupt wel backups?

(Ik heb het hier over de gratis service, niet over de betaalde varianten)

Ken je www.messageboard.nl? Zelfde situatie: een forum voor noppes, onbeperkt dataverkeer. Inmiddels is dat dus helemaal aangepast: 1,15 euro's registratie, tot 300 mb dataverkeer, daarboven mag je betalen. Kortom, blijf je dit beleid hanteren, fop je mijn inziens je klanten, want zoiets blijft nooit geheel gratis.

Laatst bewerkt:
laat ik even duidelijk zijn.

Ik ben 17 jaar, en freak van programmeren in PHP. Ik krijg de hosting gratis en heb dus totaal GEEN behoefte om winst te maken. Het is een hobby, en meer ook niet.

Ik had ooit inderdaad een Messageboard forum, waarom denk je dat ik dit gestart ben? Ik werd gek van de betaalde dingen.

ik garandeer dat het niet betaald word. mocht het 100 GB per maand zijn, dan is het anders. Dan ben je geen kleine gebruiker en dus niet bedoelt om gratis forum te nemen. Maar ook hier zijn wij niet moeilijk in.

Geplaatst door acid007
ik garandeer dat het niet betaald word. mocht het 100 GB per maand zijn, dan is het anders. Dan ben je geen kleine gebruiker en dus niet bedoelt om gratis forum te nemen. Maar ook hier zijn wij niet moeilijk in.
Kortom: het is niet onbeperkt. En dat is dus de adder, kleine gebruiker of niet. Zet dat nou gewoon netjes in je voorwaarden. Zet er een regel of wat tussen dat dataverkeer max. 5 gieg is, en daarboven "adviseren wij u voor een van deze betaalde pakketten te gaan". Ik snap best wel dat 100 gieg per maand veel te veel van het goed is, maar dan moet je het niet doen voorkomen als onbeperkt. Er is wel degelijk een limiet, namelijk een limiet die (als ik je verhaal zo lees) redelijk is. Doe daar je profijt mee.

Overigens vind ik niet dat je je kan verschuilen achter een "hobby". Je biedt namelijk wel betaalde pakketten aan, ook al zal dat wel via een constructie gaan met yourhosting.

Ik hoop niet dat je je aangevallen voelt, ik hoop eigenlijk dat je iets wijzer hiervan geworden bent. Want dat het een leuk initiatief is voor een kleine webmaster die ook een forum wil, lijkt me duidelijk. Wees alleen duidelijk naar je gebruikers, en pas je voorwaarden daarop aan. Dat is voor beide partijen wel zo eerlijk.

Tot op heden is het onbeperkt. Dat blijft ook zo totdat het écht zo word dat de servers te sloom worden hierdoor. Dan krijgen we een nieuwe server en is het probleem opgelost.

Ik ga er niet van uit dat het OOIT ook maar betaald word, gratis service is het idee. Mocht dat weg gaan dan stop ik er ook mee.

en nee, ik vroeg om zowel positief als negatief commentaar ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan