Gratis kopieerprogramma om mappen te kopiëren naar meerdere bestemmingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ComputerVrager

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2012
Hallo,

Weet iemand een Freeware kopieerprogramma dat een map met submappen kan kopiëren naar meerdere bestemmingen.
Ik heb er slechts 2 gevonden die dit kunnen namelijk LDMove en Solidcopy.
LDMove heeft het een paar dagen goed gedaan maar wil nu niet meer opstarten.
Solidcopy werkt goed maar vind ik toch niet helemaal optimaal.
B.v.d.....

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Hmmmm...., ik ben schijnbaar vergeten te vermelden dat ik al urenlang gezocht had voordat ik deze vraag hier 'deponeerde'.
Dus techsupportalert heb ik uiteraard ook helemaal 'afgegraasd'.
Toch bedankt voor je reactie......

Ok dan.
Dan toch maar even wachten of er zich nog iemand meld met ervaring met een bepaald programma.
Succes :)

kun je misschien iets met allwaysync? http://allwaysync.com/ . Moet wel zeggen dat er op een bepaald moment een melding komt dat je de pro moet komen als je een bepaald aantal gb's kopieërt. (was bij mij toen ik +/- 90 gb in 1 week deedt, weet niet hoeveel jij het gaat gebruiken?").
Deze kwam ik tegen toen ik op google zocht naar allwaysync (wist de naam niet meer :o): http://freefilesync.sourceforge.net/ nog nooit gebruikt, maar meestal werkt de software op sourceforge wel goed en het blijft gratis. Nog nooit zelf gebruikt dus weet het natuurlijk niet zeker!

Dank voor je reactie maar 'allwaysync' lijkt niet meerdere bestemmingen toe te staan.
'Freefilesync' had ik zelf al geprobeerd maar doet dit volgens mij ook niet.

Ja kopieëren kun je toch ook met verkenner?
Ik dacht dat je iets uitgebreiders zocht, en dat was allwaysync. Bij syncen kopieër je de bestanden ook dus daarom :)
Voor meerdere locaties in AS: kies links je "beginmap>kies rechts 1 doelmap>(nu komen stappen bovenaan)job>advanced>ad sync folder

Kopiëren kun je inderdaad ook met de verkenner maar niet in één keer verschillende bestemmingen opgeven.
Laten we zeggen dat ik inderdaad uitgebreider wil kopiëren maar bij die sync programma's gaat het niet zoals ik het bedoelde. Allwaysync maakt bijvoorbeeld eigen gekozen mappen aan en dat soort ongein.

Laatst bewerkt:
Maar zo veel werk is het toch niet om gewoon even ctrl+C te doen en dan in alle mappen CTRL+V? Als er een programma voor is zal je daar eerst ook de mappen moeten aangeven, dus of het nou de moeite is?

Het is handig om dit in een batch te doen en indien jij dat niet nodig vindt dan weet iemand anders misschien een dergelijk programma.
Iemand?

Nou sorry, graag gedaan hè. Wat ik ermee ook wil zeggen is dat er niemand een programma zou gaan programmeren als er geen vraag naar is...

...........dat er niemand een programma zou gaan programmeren als er geen vraag naar is...

Er zijn een aantal van dergelijke programma's waarvan er 2 doen wat voor mij de bedoeling is.
Zoals eerder gezegd krijgt Solidcopy wel een voldoende maar ik vraag mij gewoon af of er nog een betere kandidaat is.
Iemand?

Update:
Solidcopy is een programma dat aardig is maar dan alleen Solidcopy 1.5.
De hogere versies werken op mijn XP Pro machine niet naar behoren.
Ik heb de maker van dit programma hierover een mail gestuurd maar hij reageert tot nog toe niet.......

Laatst bewerkt:
Voor degenen die ook geïnteresseerd zijn in een Freeware kopieerprogramma dat een map met submappen kan kopiëren naar meerdere bestemmingen hierbij mijn bevindingen na het internet afgespeurd te hebben.

Het beste gratis programma om dit te doen is FileSavvy.
Er verschijnt een Nag screen bij de opstart van dit programma met de mededeling dat sommige functies disabled zijn als je de License Key niet invoert, echter Copy en Move van bestanden en mappen gaat prima.
Daarnaast kun je de License Key gratis aanvragen die dan een jaar lang geldig is.

SolidCopy 1.5 komt op plaats 2.
Voor degenen die de Duitse taal machtig zijn komt BaSE FileCopy op de 3e plaats.
BatchMove 1.0.16 laat de mappen verdwijnen die je kopieert of verplaatst (op mijn XP Pro computer) waarover ik de programmamaker een mail heb gestuurd (hij reageerde vrij snel en zou het probleem gaan bekijken).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan