Scoobsalamander
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 sep 2003
- Berichten
- 30
Ik werk momenteel als electricien op 'n schip en aangezien wij geregeld probleempjes hebben op het schip van technische aard houden wij hierover een dagboek bij. Zeer interessant om nadien te kunnen troubleshooten. Wij werken namelijk met verschillende ploegen en het is steeds fijn om te weten of één van mijn kollega's reeds hetzelfde probleempje heeft gehad.
Momenteel doen wij dit met EXCEL, voor elke onderdelengroep(pompen, motoren, .....) een andere TAB(pagina).
Na twee jaar begint dit wel zeer onoverzichtelijk te worden, temeer omdat er geregeld nieuwe electriciens over de vloer komen. Een zoekfunctie is dus al zeker een vereiste. Ik had daarom gedacht om een forum op het netwerk te draaien of enkel op de pc in onze werkplaats. Een forum kan je indelen in verschillende onderwerpen (pompen, motoren, automatisatie, etc...) en je zou iedereen een aparte login kunnen geven en na een afwezigheid kan je snel alle nieuwe dingen even terug opvragen. Heeft er iemand een ideetje welke (gratis) software (of template) ik hiervoor zou kunnen gebruiken.
Bedankt bij voorbaat
Momenteel doen wij dit met EXCEL, voor elke onderdelengroep(pompen, motoren, .....) een andere TAB(pagina).
Na twee jaar begint dit wel zeer onoverzichtelijk te worden, temeer omdat er geregeld nieuwe electriciens over de vloer komen. Een zoekfunctie is dus al zeker een vereiste. Ik had daarom gedacht om een forum op het netwerk te draaien of enkel op de pc in onze werkplaats. Een forum kan je indelen in verschillende onderwerpen (pompen, motoren, automatisatie, etc...) en je zou iedereen een aparte login kunnen geven en na een afwezigheid kan je snel alle nieuwe dingen even terug opvragen. Heeft er iemand een ideetje welke (gratis) software (of template) ik hiervoor zou kunnen gebruiken.
Bedankt bij voorbaat