gratis telefoneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tilburger

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
Ik heb vandaag een site gevonden op internet waar je echt GRATIS kunt telefoneren. (maar liefst 10 minuten lang) Nu is het zo dat ik dit maar 1 maal kon. Daarna krijg ik elke keer de melding, als ik hetzelfde herhaal, dat er maar een maal op deze manier gebeld kan worden. Hoe weet de PC dat ik dit al een keer gedaan heb ??? Kan ik dit niet omzeilen ??? Ik heb in de map cookies al alle cookies van vandaag weggehaald maar dat mocht niet baten. HELP ME aub

inderdaad, hetzelfde IP nummer. Maar aangezien ik op de kabel zit verandert mijn ip adres niet.
Oplossing ???

Als je via netwerk (hub,server of router) alles resetten.
anders ook modem resetten

dit zal niet werken aangezien ik dan weer hetzelfde IP adres krijg toegewezen. Heb dit al eens herhaaldelijk moeten doen, maar IP adres bleef hetzelfde

helaas wel, zo lang als ik al weet heb ik HETZELFDE ip adres. Dus.................zal het wel niet lukken om het boeltje te omzeilen, vermoed ik

nee :(

Maar bij mij is het zo als ik me modem reset en me comp opnieuw opstart heb ik een ander ip nummer. (maar ik heb een andere provider)

nou, in ieder geval bedankt voor de moeite. Misschien iemand anders de oplossing ????

het lijkt me eerder dat ze het controleren via het MAC adres van de modem of netwerkkaart. Anders zou je problemen kunnen krijgen.

Helaas dat is het probleem met de kabel = 1 IP adres en deze kan niet verborgen worden (misschien wel maar dan moet je wat extra progjes erop gooien).
Wat je nog kan proberen is: de mogelijke gegevens van dat site uit je register verwijderen. Misschien zit iets in je register.
Gebeurd soms ook als je een trial progje gebruikt. Als je daarna progje verwijdert en gaat deze opnieuw downloaden dan werkt dat niet omdat je nog restjes in je register hebt.
Dus zoek maar het register door naar de naam van dat site.
falco

hoe moet ik het register doorzoeken ??? En ik heb gehoord dat dit niet zonder gevaar is dus wat moet ik uit voorzorgsmaatregel doen ????

Gevaarlijk is het niet echt. Meestaal gaat het ‘mis’ omdat mensen niet kijken wat ze doen( niet goed lezen of te snel op iets klikken).
Als het om een programma gaat dan is het goed om zowel de naam van het programma te weten als die van de fabrikant. Als voorbeeld: bij Norton gaat het ook om Symantec.
Je moet dus in het register NOOIT andere sleutels verwijderen, behalve het specifiek gezochte.
Het werkt in feite simpel: Je klikt op Start, daarna op Uitvoeren (of Run als je het in engels hebt).
Je typt het woord: regedit en daarna klik je OK
Nu zit je in de register.
Je kiest boven: Bewerken en daarna zoeken. Wel op: Deze computer.
Je typt daarna in het venstertje de woord dat je zoekt.
Als de PC iets kan vinden dan wordt deze direct blauw.
Klik het aan en: delete (de sleutel dus)
Herhaal deze zoekopdracht totdat je de melding krijgt dan : kan niets vinden.
Sluit venster.
Nu zijn alle sleutels weg.
Mocht daarna niet lukken dan wordt toch misschien gebruik gemakt van herkenen van je IP.
Hier valt wel wat te doen maar dat is meer werk en je moet op bepaalde (op deze forum verboden) sites gaan zoeken.
Succ6

falco

Falconetti, heel duidelijk uitgelegd. Alleen is het goede antwoord er nog niet. Ik kan het programma namelijk niet vinden in het register, dus toch maar zorgen dat het IP adres verandert ????

Kon je niets vinden met het naam van die site?
Meestaal staat iets wel. Het is een MRU, heeft te maken met het feit dat je register bijhoud de sites die je hebt bezocht.
Was dat een klein programma of gaat dat via de site (ik bedoel het bellen)?
falco

Misschien als je achter een proxy server gaat?

Wat voor site is dit trouwens?

Reaktie

Hallo,

Misschien heb je hier iets aan:

kijk eerst wat je huidige ip adres is door:uitvoeren->winipcfg bv IP-adres 62.238.71.157 subnetmask 255.255.224.0 StandaardGateway 62.238.95.254 hou dit scherm open en ga naar je netwerk config door (mijn netwerklocaties->rechterklik->eigenschappen te gaan)

Voor mensen met een eigen thuis netwerkje kan je dit gedeelte overslaan

####

installeer een tweede netwerk kaart (virtueel duz okal heb je die niet) door toevoegen en dan en netwerk kaart te kiezen reboot je pc ga dan weer naar de netwerk instellingen

Nou suc6!

(Bron van info:Comp-Crime)

Greetz Ekko
####

ga naar de eigenschappen van de tweede netwerk kaart (thuis netwerk) en stel het ip adres in door automatisch ip adres opgeven vul bij die gegevens in je huidige ip adres in duz 62.238.71.157 255.255.224.0 en bij gateway -> 62.238.95.254 Nu vraagt de pc om te rebooten duz doen hé en tada als je nu kijkt naar je ipadres dan is deze veranderd in mij geval 62.238.71.159 maar hij kan ook in het geheel veranderen bv 62.238.112.34 nu moet je alleen maar ff je netwerk instellingen terug zetten van je thuis netwerken of als je een virtueel netwerk heb je adres instellingen op automatisch zetten That's IT

Het voorgaande verhaal is me iets te uitgebreid en te ingewikkeld. Verder durf ik het eigenijk niet aan om dit allemaal aan te passen met de gevolgen van dien. Ik denk, als er niemand meer reageert dat ik dit vraagstuk maar als "niet opgelost" zal sluiten..........
Toch iedereen bedankt voor het meedenken !!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan