Gratis versie van Sygate ook weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Ik lees net op de FrontPage dat Sygate wordt overgenomen door Symantec, moet nog worden goedgekeurd maar dat zal wel een kwestie van tijd zijn. Met andere woorden, de spoeling wordt zo wel heel erg dun als je het hebt over gratis (goede) firewalls. En nog wel door Symantec, een heel erg duur produkt in mijn optiek. Daarmee gaat de freeware versie van Sygate toch ook verloren?

Daar zat ik al aan te denken toen ik het las.

Wanneer al die bedrijven elkaar overnemen krijg je straks allemaal hetzelfde. Ander jasje, zelfde hart.

En juist het verschil, dat maakte de keus zo goed, voor ieders wil is er wat.

Ik weet niet of ik dit een goede ontwikkeling vind..

Laatst bewerkt:
Ik baal als een stekker eigenlijk. Op dit moment heb ik dan ZoneAlarm, bevalt tot nu toe prima. Maar het kan zo zijn dat ik mettertijd Sygate wil proberen, had er al veel goeds over gelezen, ook op Helpmij. Heb Sygate onlangs ook aan anderen geadviseerd. Maar net wat je post XP_PC, straks allemaal hetzelfde. Een paar grote knoeperds (bedrijven) krijgen straks de boel in handen, ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling.

Laatst bewerkt:
niet blij mee..

dat Sygate door Symantec wordt overgenomen.:evil:
Was allang blij dat ik van Norton af was. PC werd onstabiel en upgrades/-dates was vaak een crime.

Ik ben een tijdje terug juist overgestapt naar Sygate, maar als dit allemaal doorgaat en Symantec gaat het een beetje veranderen ga ik weer terug naar Zone Alarm of misschien Kerio.

Ik zit er totaal niet op te wachten. Ik verwacht alweer een product dat je computer weer "symantec-achtig" belast (zwaar dus).

Ik zal binnenkort maar weer is gaan rondkijken op internet voor een andere firewall. Ik wil juist zo min mogeijk te maken hebben met Symantec. Alleen goed voor de virusinfo.

Ik wacht maar af wat het wordt.

Zolang het nog niet is goedgekeurt blijf ik hopen dat het niet doorgaat;)

Tja, dit is dus echt zwaar ruk:evil: :evil:

Heb je eindelijk eens een goede firewall die geen klauwen met geld en ergernis kost.....krijg je dit weer....zijn er niet een paar fanatieke helpmij-ers die een firewall kunnen gaan ontwikkelen??:D
Greetz,
Joep

ik heb al lang een aantal freeware versies op cd gebrand ... komt altijd van pas en je zal ze nog lang kunnen gebruiken ...

News Release

Symantec Completes Sygate Acquisition

CUPERTINO, Calif. - Oct. 10, 2005 - Symantec Corp. (Nasdaq: SYMC) today announced it has completed the acquisition of Sygate Technologies, the market leader in network access control solutions for large enterprises. Sygate's expertise in endpoint compliance and protection complements Symantec's leadership in client security to offer organizations a comprehensive endpoint protection solution for both managed and unmanaged devices. Symantec announced its agreement to acquire Sygate on Aug. 16, 2005.

Sygate's enterprise solution is composed of a number of products that can be deployed separately; together they provide exceptional protection for computers, information, and networks from misuse, unauthorized malicious access, and incorrect configuration.

Symantec will continue to sell the current Sygate solutions under the Sygate brand. In the next six months, the company expects to rebrand the next version of the products and include additional functionality. Thereafter, Symantec plans to integrate the Sygate technology into the company's existing enterprise security products.

Aankoop-lijstje van Symantec: *klik*

'Gepikt' van het Sygate-forum.

Symantec dumpt gratis Sygate Firewall

Het aantal gratis Windows firewalls wordt steeds kleiner. Eerder deze maand maakte Kerio bekend dat het haar gratis personal firewall software niet meer zou aanbieden, en nu komt ook Symantec met het nieuws dat het vanaf 30 november de Sygate firewall produkten niet meer ondersteunt en aanbiedt.

De actie komt drie maanden nadat Symantec Sygate Technologies, en de Sygate Pro en Sygate Free personal firewall oplossingen had overgenomen. Het is nog niet bekend of mensen die de Pro versie onlangs hebben aangeschaft hun geld terugkrijgen. Hieronder een overzicht van andere gratis firewalls:

Zone Alarm free
8Signs
Tiny Personal Firewall
Jetico

(Washingtonpost) Bron: security.nl

Hi Gezina,

Kun je misschien even aangeven welke firewall het beste is. Ben zelf nooit zo kapot geweest van ZoneAlarm, met name omdat ik deze vaak niet geheel naar mijn eigen hand kon zetten. Sygate Pro was perfect....Laatste vraag: ik begrijp dat Symantec deze firewall dumpt, maar betekent dat ook echt het einde van de firewall?
greetz,
joep

Geplaatst door joepheldoorn
Hi Gezina,

Kun je misschien even aangeven welke firewall het beste is. Ben zelf nooit zo kapot geweest van ZoneAlarm, met name omdat ik deze vaak niet geheel naar mijn eigen hand kon zetten. Sygate Pro was perfect....Laatste vraag: ik begrijp dat Symantec deze firewall dumpt, maar betekent dat ook echt het einde van de firewall?
greetz,
joep

Ben geen expert in deze hoor, alleen maar de boodschapper van dit slechte nieuws...:( :D Eén ding kan ik wel melden uit eigen ervaring, de firewall van Norton is goed, trekt alleen wat veel van je pc en is wat lastig als er wat mis is, het zoeken naar de oplossing is zinloos, beter maar herinstalleren na zorgvuldige verwijdering. Heb nu ZA (gratis) en is inderdaad te simpel (maar voor mij voldoende) om deze geheel naar je hand te zetten, dan is de betaalde versie beter dacht ik. Die andere firewalls ken ik niet.

O ja, je tweede vraag, uit de link nieuws in mijn 'onheilstijding' staat het volgende: "Important Notice: Effective November 30th, 2005 all Sygate products and forum support will be discontinued. For technical assistance, please email SMBSupport@Symantec.com. Thank you and we look forward to assisting you with the wonderful line of Symantec products." Lijkt me duidelijk...

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf goede ervaringen met:
Norton Personal Firewall
ZoneAlarm Free
ZoneAlarm Pro

Aaargh! Niet de gratis Sygate Firewall! Neeheeheeee *snik*
Ik gebruik 'm nog steeds, ik vind m gewoon zo fijn werken :p Even snel de setup file downloaden en backuppen.
Trouwens, volgens mij zijn 8Signs en Tiny Personal Firewall niet gratis...

Geplaatst door Systemizer X100
Aaargh! Niet de gratis Sygate Firewall! Neeheeheeee *snik*
Ik gebruik 'm nog steeds, ik vind m gewoon zo fijn werken :p Even snel de setup file downloaden en backuppen.
Trouwens, volgens mij zijn 8Signs en Tiny Personal Firewall niet gratis...

Tiny is gratis. ( Available FREE for home use.) (en maar 1.28 MB!)

Outpost: http://www.agnitum.com/products/outpostfree/download.php

Laatst bewerkt:
Geplaatst door XP_PC

Tiny is gratis. ( Available FREE for home use.) (en maar 1.28 MB!)

Oh, okay. Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat die niet meer gratis was. Hmm... Hoe goed is die in vergelijking met Sygate en Jetico?

Geplaatst door Systemizer X100

Oh, okay. Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat die niet meer gratis was. Hmm... Hoe goed is die in vergelijking met Sygate en Jetico?

Mijn info is een beetje out-to-date.. Toen ik er voor het eerst van hoorde (3/4 jaar terug) was het een goede firewall. Toen ik deze zo'n jaar/2 jaar geleden adviseerde kreeg ik te horen dat ze sterk was afgenomen.

Op het moment weet ik het zo niet al denk ik niet dat het echt heel slecht is. Zoek anders eens wat tests op google (ik ga slapen :o;)).

Geplaatst door XP_PC

Mijn info is een beetje out-to-date.. Toen ik er voor het eerst van hoorde (3/4 jaar terug) was het een goede firewall. Toen ik deze zo'n jaar/2 jaar geleden adviseerde kreeg ik te horen dat ze sterk was afgenomen.

Op het moment weet ik het zo niet al denk ik niet dat het echt heel slecht is. Zoek anders eens wat tests op google (ik ga slapen :o;)).

Haha, is goed, trusten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan