Gratis virusscanner inbel verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hille

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Hoi,
Ik heb een vraag;
Mijn vader heeft windows ME, en een inbelverbinding. Nu zoekt hij een goede virusscanner die niet teveel MB's heeft bij het downloaden van e update. Ik heb namelijk een tijdje telkens voor zijn updates gezorgd, heb nu AVG (en toen hadden we beide AntiVir) heb die hem ook gegeven, maar die blokkeert zijn email. (Ook al zetten we die functie uit!)
Wie weet een goede gratis virusscanner, met niet al te grote updates? Het programma zelf kan ik wel voor hem downloaden, maar steeds die updates, dat werkt niet.
Groeten,
Hille

Laatst bewerkt:
Tja, een update van een virusprogramma is van tijd tot "fors" : > 1 Mb tot soms wel 3 Mb. Dat komt doordat de makers zo nu en dan de "engine" vernieuwen.

Bestaat een update louter uit alleen de soms bijna dagelijkse "signature files", dan kan een update beperkt zijn van 50 kb tot maximaal 1 Mb.

Ik denk dat v.w.b. soms wat grotere updates, het heel weinig uitmaakt of je een gratis of commerciele virusscanner gebruikt. Zo nu en dan worden de "engines" vernieuwd en nogmaals, dat zijn idd. wat bytes ja...................

Ik denk dat je vader er goed aan doet om voor heel weinig Eurootjes een kabel of ADSL abonnementje te nemen. Kijk maar eens wat rond en je zal zien dat je voor minder dan een tientje per maand al een dergelijk abo'tje kunt sluiten. De snelheid van zo'n abbo zal een verademing zijn t.o.v. het inbelgedoe.

Hartstikke helder :) bedankt! Dan gaan we toch maar verder met AVG of proberen we dit keer Avast :)
ADSL haalt hij er niet uit, hij betaald nu een paar euro per maand, misschien later ooit eens.

Geplaatst door Hille
Hartstikke helder :) bedankt! Dan gaan we toch maar verder met AVG of proberen we dit keer Avast :)
ADSL haalt hij er niet uit, hij betaald nu een paar euro per maand, misschien later ooit eens.

suc6 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan