Gratis website promotie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dave1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2010
Hallo,

Bent u opzoek naar gratis website promotie zodat u hoger in de zoekmachines komt en meer bezoekers op uw website krijgt?
Kijkt u dan eens op www.europgarden.com het is geheel gratis en vrijblijvend zonder addertjes onder het gras.
Kijk zelf maar!

M.v.g.

en waarom plaats je dat bij Helpmij.nl
dat is wel een website die het hoogst in de ranking van google staat.

en waarom plaats je dat bij Helpmij.nl
dat is wel een website die het hoogst in de ranking van google staat.
Ik neem aan dat europgarden zijn site is (of dat hij er voor werkt) en dat hij zo meer bezoekers probeert te krijgen. Persoonlijk zou ik niet in zee gaan met een site met een slecht gespelde URL (om een enkel probleem met die site te noemen).

Laatst bewerkt:
Gratis? Van je eigen site:
It's free!!!

Until June 16, 2010 you can submit your ad for free.

After that date your ad will be automatically removed from the page.

If you want your ad on the homepage after June 16, 2010 we will ask a small fee,

at that time we will send you a reminder email where everything is explained.
(Staat op http://www. europgarden. com/faq-free. Zonder spaties, geen zin om reclame te maken.)

DIT MOETJE DUS NIET DOEN!!!!! Dit verlaagt je plaats in de zoekmachines hoogstwaarschijnlijk.
Dit soort sites heet 'n linkfarm. Als je daar aan deelneemt, leidt dat bij ontdekking tot 'n lagere plaats in zoekmachines of tot verwijdering.
Na 16 juni moet je dus gaan betalen voor je link op die site. Dat kan bezoekers opleveren als ze op die site op je link klikken. Maar welke gek gaat er naar zo'n site om daar op 'n banner te klikken?
Het levert helemaal niets op voor 'n zoekmachine. Betaalde links MOETEN 'n nofollow hebben. Dat zorgt ervoor dat ze geen invloed hebben op je plaats in de zoekindex. Ze moeten 'n nofollow hebben omdat 'n betaalde link helemaal niets zegt over de kwaliteit van je site. Die link staat daar omdat je teveel geld (en te weinig hersens kennelijk) hebt, maar die link is er niet neergezet omdat iemand je site zo goed vond.
Als 'n betaalde link geen nofollow heeft, leidt dat tot verwijdering uit de zoekmachine, of in het gunstigste geval tot 'n plaats ver voorbij pagina 10 of zo. NIET DOEN dus.

De ervaring heeft me geleerd dat dit soort figuren nu 'n discussie begint dat het allemaal niet waar is en zo wat ik zeg. Daar heb ik dus geen zin in, want dat kost zeeën van tijd. Ik zou zeggen: vergelijk zelf even wat hier stond in het eerste bericht:
Bent u opzoek naar gratis website promotie zodat u hoger in de zoekmachines komt en meer bezoekers op uw website krijgt?
Kijkt u dan eens op www. europgarden. com het is geheel gratis en vrijblijvend zonder addertjes onder het gras.
Kijk zelf maar!
En wat hierboven is geciteerd uit hun eigen FAQ. Daar zit geen addertje onder het gras, dat klopt. Daar zit 'n volwassen wurgslang onder het gras.

Edit: nog 'n kleine aanvulling. Tot 'n paar maanden terug was dit een of andere Turkse webwinkel of zoiets, precies weet ik het niet, want mijn Turks is niet zo goed. Toen hebben ze problemen met Google gehad vanwege het overtreden van het beleid van Google omtrent adsense. Althans: ze krijgen nogal de mantel uitgeveegd op het forum en volgens de experts daar wordt de site of geband door Google, of krijgen ze 'n stevige waarschuwing.
http://www.google.com/support/forum/p/adsense/thread?tid=1d624744b9bbbfa2&hl=nl

Laatst bewerkt:
Als je naar de datum kijkt wanneer die dave1 is geregistreert dan zou je toch gaan denken dat hij zich heeft aangemeld op helpmij voor dit soort ongein
waarschijnlijk loopt die site niet lekker en wilt hij op dit soort forums waar veel mensen zijn geregistreert promotie posten zodat die site mischien hoger in de zoekmachine's
terecht zal komen

Helemaal fout goeroeboeroe

Helaas Goeroeboeroe je hebt het helemaal fout!!

Ik heb mijn link daar juist ook staan en moet zeggen dat het wel wat meer verkeer oplevert en het is gratis waarom niet.
Link building levert juist wel wat op.
Of je doet aan link ruilen of je zet een one way link op op bv. europgarden.com
Er zit geen adder of zoals jij zegt of een wurgslang onder het gras want je kan het helemaal gratis doen en na 16 juni wordt je link vanzelf verwijderd dus je MOET NIET betalen (zoals alles weter goeroeboeroe zegt) als je wil kan je betalen.
Als je hier aan deelneemt, leidt dat helemaal niet tot 'n lagere plaats in zoekmachines of tot verwijdering hoe komt u aan de onzin.
Ik zou zeggen probeer het eens je heb niets te verliezen het is VRIJBLIJVEND en ervaar het zelf.

En menneer alles weter ter aanvulling op jouw aanvulling:)
Er zijn totaal geen problemen met google geweest!
Ze hebben het een en ander gevraagd alleen.

M.v.g.

(weet je het niet zeker, hou dan je mond gewoon)

M'n laatste reactie hier, iedereen moet zelf maar weten wat zij/hij gelooft (ik verwijs alleen even naar wat onder 'gratis' wordt verstaan, grinnik, zie m'n verhaal hierboven).

Links ruilen is nadelig, tenzij beide sites over hetzelfde onderwerp gaan. Wat heeft 'n gebruiker, en dus 'n zoekmachine, aan 'n linkruil tussen 'n site over grasmaaimachines en televisies? Bij dat soort links hoort 'n no-follow te staan, en dan hebben ze dus geen enkel nut meer voor 'n zoekmachine. Eenzijdige links zijn in de regel beter, omdat die waarschijnlijk uit waardering zijn geplaatst.
Linkfarms zoals deze site zijn per definitie nadelig. Wat heeft 'n zoekmachine aan 'n verzameling links, waar iedereen zonder enige kwaliteitscontrole z'n link neer kan plempen?
Betaalde links (na 16 juni) leiden automatisch tot verwijdering uit de zoekindex of tot, in het gunstigste geval, 'n zeer lage plaats. Tenzij ze van 'n no-follow zijn voorzien, maar dan hebben ze geen enkel nut voor 'n zoekmachine. Het kan 'n tijdje duren voor je betaalde link wordt ontdekt, maar vroeger of later gebeurt dat altijd.

Van het officiële Google forum (Nederlandstalig) als je zoekt op 'betaalde links':
http://www.google.com/support/webmasters/bin/search.py?hl=nl&forum=1&query=betaalde+links+more:forum
En het eerste resultaat daarvan:
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=66736

Laatst bewerkt:
Nog even afgezien daarvan, die site heef een waardeloze pagerank, niet vreemd zo zonder inhoud, en kan dus niet positief bijdragen aan de pagerank van je eigen site.

Want?
Je kunt een site toch noemen zoals je wilt?
Sorry Naarling maar je opmerking snijdt geen hout.

Tardis
Natuurlijk kun je hem noemen zoals je wilt (voor mijn part noemen ze hem jeuropgardun) maar met een spelfout in de URL komen ze, op mij in elk geval, niet betrouwbaar/competent over.

Ach, laten we ons maar niet druk maken over spammertjes. :D
Op 8 febr. j.l. heeft "iemand-ik-weet-niet-wie" (een Very New Member) zo'n 4 minuten na registratie op het Melbourne Australia Chat Forum een bericht "What A Girl Want About Decoration" geplaatst met de vraag wat men er daar van vindt als ze gaan kijken op de europgarden-site (die op dat moment volgens een andere Google-cache inderdaad over decoratie gaat, en niet over het gratis neerzetten van links).
Op dezelfde 8 febr. beklaagt ene europgarden zich erover dat Google Adsense niet werkt nadat hijzelf en anderen een paar klikken op zijn eigen links heeft geklikt. Commentaar op het Google Adsense Forum (van mensen op "niveau 8") o.a.: "Ik wil je adviseren toch het programmabeleid eens wat beter door te lezen. Er is van alles mis met je website, waardoor deze totaal niet aan de voorwaarden voor AdSense voldoet."
En op 5 febr. kwam er een vers lid op het forum van turkeycentral.com aanzeilen, met ook al vrijwel dezelfde vraag wat ze daar vonden van e.g. waar hij/zij zoveel waardevolle spullen op de kop had getikt. Met als commentaar van een Supreme Member: "are you advertising or seriously a new member to this forum?" en van de Super Moderator: "If you don't introduce yourself, I will have to delete this thread." waarna het verse lid zo te zien niets meer van zich liet horen.
Tot mijn grote blijdschap staat er verder op e.g. een link naar ... een collega Link Referral club met gratis links: kunnen ze mooi een potje pingpongen. :D
Daar zal AdSense echt een stuk harder van gaan lopen. :p

Intussen zie ik op e.g. in de Terms en Conditions helemaal niets meer staan over een nader bekend te maken "small fee" om een link er op te laten staan na 16 juni a.s. - maar dat garandeert niet, dan je niet op 16 juni of 44 augustus een mailtje van e.g. kan krijgen met het vriendelijke betaalverzoek (of anders ... enz.).

Kortom, ik vind het wel grappig dat dave1 (bericht geplaatst op de dag van aanmelding op dit forum, in de rubriek Websites maken/Algemene Vragen: wat vraag? niks vraag! :shocked:) zo aangeschoten reageert ("hoe komt u aan de onzin"), nadat Goeroeboeroe sprak:
De ervaring heeft me geleerd dat dit soort figuren nu 'n discussie begint dat het allemaal niet waar is en zo wat ik zeg.
Dat vermoeden ging onmiddellijk in vervulling! ;)

CSShunter

<fluistermodus>Niet verder vertellen... Veel mensen denken dat ze helderziende zijn, maar ik kan écht de toekomst voorspellen...</fluistermodus>
Serieus: ja, dat gaat elke keer zo, daar kun je je horloge op gelijk zetten. En 't grappige is dat er eigenlijk ook nooit echte argumenten komen. Ik weet best dat ik fel ben, maar daar vraagt zo'n site ook om. Maar ik gebruik wel argumenten.
Maar goed, belazerij kún je natuurlijk ook niet met argumenten onderbouwen.

Hallo allemaal,

Iedereen moet zelf maar weten wat zij/hij gelooft.
Ik heb het hier op de helpmij forum alleen maar als
tip neergezet om andere mensen te helpen die gratis website promotie zoeken.
Misschien is het wat voor jouw of misschien juist niet dat moet je zelf maar beslissen.
Je hoeft niet perse je website te linken maar kan daar ook een advertentie plaatsen dus het is niet alleen maar linken zoals de meeste hier denken.
Mensen zijn snel met een vooroordeel en nemen de tijd niet om bv. op http://www.europgarden.com de faq door te lezen en daar zie je dat het gratis is
en je wordt nergens aan verplicht. Ook heb ik nergens op die site iets van google adsense gezien dus ik denk dat andere die teksten hebben geschreven onder die naam.
Nogmaals het is alleen een tip je kan reacties geven van dit is niet goed en dat is niet goed etc etc maar als je het niet geprobeerd tja :D
Ik moet zeggen dat ik er wel blij mee ben en dat het wel iets meer bezoek geeft en ik betaal niks en mochten ze later zeggen dat er betaald moet worden dan haal ik of me link weg of als het goed loopt laat ik het staan maar dat zie ik dan weer wel, daar is het nog te vroeg voor.

M.v.g.

Nou, dat heb je snel geregeld! Die faq is inderdaad veranderd. In mijn citaat (gekopieerd van jouw site) staat dat er na 16 juni betaald moet worden.
Ik begrijp dat je 'n bijverdienste zoekt, maar doe dat niet door mensen dingen wijs te maken die gewoon niet juist zijn en die tot 'n lagere plaats in de zoekindex leiden.

Als je in Google (of Bing of Yahoo!) opgenomen wilt worden, gelden daar bepaalde regels voor. Daar heb je je gewoon aan te houden. Die regels hebben alleen te maken met het leveren van het beste resultaat. Ik heb nog nooit ook maar het begin van de schijn van beïnvloeding door betaling gezien, bij geen van drieën. Logisch, want dat zou dodelijk zijn voor de zoekmachine.
Betaalde links zijn gewoon verboden, tenzij ze 'n no-follow hebben, maar dan hebben ze geen invloed op zoekmachines.

Niet-betaalde links op dit soort linkfarms hoeven geen nadelige invloed te hebben. Ze kunnen er ook neergezet zijn door anderen dan de eigenaar van de site. Maar zodra duidelijk is dat ze er wel zijn neergezet door de eigenaar van 'n site zelf, dan leiden ze ook tot verwijdering uit de zoekindex of tot 'n veel lagere plaats. Tenzij ze 'n no-follow hebben, maar dan hebben ze weer geen enkele invloed op de zoekindex.

Als je niet hoeft te betalen, kun je hier dus inderdaad 'n link neer laten zetten, mits die 'n no-follow heeft. Maar dat heeft geen enkel nut. Niet voor de zoekmachine, maar ook niet voor je site. Wie gaat er nou naar 'n site waar 'n willekeurige verzameling links staat om daar iets op te zoeken???
Als je dat wilt, heb je prima plaatsen als startpagina.nl of de open directory, waar miljoenen links keurig in groepen staan uitgesorteerd.

Nog los van dat deze site, zoals door csshunter bevestigd, tot voor kort dus een of ander soort webwinkel of zo was en nu kennelijk plotsklaps seo-expert is geworden.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Toch nog een opmerking;
Op die website wordt trouwens helemaal geen gebruik gemaakt van nofollow en is gratis.
Nofollow is crap en wel hierom: de zoekmachines vragen de gebruikers aanpassingen te doen om beter gevonden te worden. Het probleem van de zoekmachine wordt verplaatst naar de gebruiker. Teven is het tegen de Google Guidelines.
Google beschikt momenteel niet over het algoritme dat het zelf de waarde van een individuele link kan bepalen en zoals we allemaal weten zijn links ongeveer 50% van je ranking resultaat. Omdat het zo belangrijk is lag de verhouding door de grote hoeveelheid spam indertijd erg scheef. De gedachte achter de nofollow was dat als elke webmaster dit zou gebruiken het spam probleem wel zou stoppen. Maar waarom zouden de webmasters ervoor moeten zorgen dat Google haar indexatie problemen zo kan oplossen?

Als webmaster kun je toch zelf wel bepalen of iets linkwaarde mag hebben of niet. Als een link erg goed is kun je link updaten en deze link plaatsen. Zo blijft je artikel van een hoogwaardig niveau en krijgt de gebruiker eer voor zijn werk, kennis en aanvulling.

M.v.g

Bij mijn weten zijn ze met nofollow begonnen zodat je links op je site kunt zetten zonder gelijk met die sites geassocieerd te worden. Stel, je hebt een blog over veiligheid op internet en je plaatst een link naar een site van een stel hackers, dan wil je natuurlijk niet dat die hackers door jou stijgen in Google (of dat jij zakt), dan kun je dus nofollow gebruiken.

Omdat Google de inhoud van miljarden pagina's kent, en omdat ze kennelijk slimme algoritmes gebruiken, is Google in staat om allerlei verbanden te leggen. Ook tussen bijvoorbeeld 'n deal als a linkt naar b, b linkt naar c, c linkt naar d, ..., z linkt naar a. Niet omdat 't zulke goede sites zijn, maar omdat er 'n deal is de zoekindex met het plaatsen van links te manipuleren. En nog veel ingewikkelder verbanden.
Waarom ze precies met die nofollow zijn begonnen, weet ik niet.
Als je op je eigen site 'n link naar 'n 'foute' site hebt (zoals in 't voorbeeld van Naarling), moet je daar ook 'n nofollow bijzetten. Anders gaat Google (en waarschijnlijk ook Bing en Yahoo!) ervan uit, dat je die 'foute' site loopt te promoten, en daar worden ze niet vrolijk van.

'n Link op je eigen site naar 'n andere site wordt gezien als 'n stem voor die andere site: je link naar die site betekent dat je die site waardevol genoeg vindt voor je bezoekers om hem aan te bevelen.
Maar dat hoeft niet zo te zijn. Als jij 'n site over tv's hebt en 'n vriendje van je heeft 'n site over fietsen, dan kunnen jullie afspreken om links te ruilen. Wie weet klikt er iemand op zo'n ruillink. Maar voor de gemiddelde bezoeker van jouw site heeft die link geen enkel nut. Daarom moet ook in dat soort gevallen een 'nofollow' worden toegevoegd. Moet? Nee, natuurlijk niet. Niet van de politie of zo. Maar wel van de richtlijnen van Google.
Doe je dat niet, dan gaat Google ervan uit dat je met die geruilde link de plaats in de zoekindex probeert te beïnvloeden op 'n niet nette manier.

Hetzelfde geldt voor linkfarms e.d. Het enige nut daarvan is dat het 'n link naar je site oplevert. Dat is dus per definitie het verkeerde soort beïnvloeding waar Google (en andere zoekmachines) terecht allergisch voor zijn. Het is geen link die kwaliteit uitdrukt, het is 'n link die alleen voor geld, of om inkomsten via klikken of zoiets te genereren, is neergezet. Daarom is die nofollow daar verplicht.
'n Link vanaf bijvoorbeeld startpagina.nl of de Open Directory is 'n ander verhaal. Daar wordt de site eerst bekeken op kwaliteit en zo, voor hij wordt toegevoegd. Een link daarvandaan kan dus wel enig nut hebben.

Met de enorme hoeveelheid data die Google tot z'n beschikking heeft, en hun technisch kennelijk zeer geavanceerde algoritmes, is Google kennelijk in staat om vroeger of later 'n linkfarm waar mensen zichzelf aanmelden te onderscheiden van iets waar je onvrijwillig opeens met 'n link opstaat. Hoe ze dat doen weet ik ook niet, maar dat ze het kunnen is wel duidelijk.
Er blijft dus staan: aanmelden bij dit soort sites is gewoon absoluut nadelig! Als wordt ontdekt dat je zelf zo'n waardeloze link hebt geplaatst, leidt dat onherroepelijk tot 'n penalty.

Nofollow is crap en wel hierom: de zoekmachines vragen de gebruikers aanpassingen te doen om beter gevonden te worden. Het probleem van de zoekmachine wordt verplaatst naar de gebruiker. Teven is het tegen de Google Guidelines.
De link die ik hierboven heb neergezet over de verplichte nofollow bij betaalde links komt rechtstreeks uit die Google Guidelines. Ik zou zeggen: zet hier anders even neer waar in de Google Guidelines staat dat 'n nofollow tegen de Google Guidelines ingaat. En dan geen kreet van jou, maar 'n link naar de plaats waar dat in die Guidelines staat.
Zit ik trouwens toch weer te reageren, maar ik reageer eigenlijk op Naarling en dit komt er dan even bij.

<fluistermodus>Niet verder vertellen... Veel mensen denken dat ze helderziende zijn, maar ik kan écht de toekomst voorspellen...</fluistermodus>
<fluistermodus>Niet verder vertellen... wist je al dat ik tele-hypnose kan toepassen? dave1 moest wel reageren als een ballon in 'n zwerm steeklustige wespen: dat had ik 'm bevolen. :D </fluistermodus>
[Goeroeboeroe:] Waarom ze [Google] precies met die nofollow zijn begonnen, weet ik niet.
Dat staat hier op het Official Google Blog: "Preventing Comment Spam":
Preventing Comment Spam
1/18/2005 04:28:00 PM
If you're a blogger (or a blog reader), you're painfully familiar with people who try to raise their own websites' search engine rankings by submitting linked blog comments like "Visit my discount pharmaceuticals site." This is called comment spam, we don't like it either, and we've been testing a new tag that blocks it.
From now on, when Google sees the attribute (rel="nofollow") on hyperlinks, those links won't get any credit when we rank websites in our search results. This isn't a negative vote for the site where the comment was posted; it's just a way to make sure that spammers get no benefit from abusing public areas like blog comments, trackbacks, and referrer lists.
Dus juist om als voorwaarde te dienen om automatisch berichten als "Ik wil jullie graag iets vertellen waar ik veel aan heb gehad. Moet je hier eens kijken, dat is toch zo'n mooie/gratis/... site!" te kunnen onderscheppen.

In de Google uitleg worden vervolgens software-bouwers (van blog-software/CMS'sen enz.) aangemoedigd dit in hun software in te bouwen:
if (link placed by visitor) { thislink.setAttribute.rel="nofollow" }
of iets dergelijks (serverside).
Dan is misbruik bij voorbaat uitgesloten, en loop je zelf als beheerder van een blog enz. geen risico op Google-daling wegens linken naar rommel-sites die een rotzooiende bezoeker er op heeft gezet. *)
Er staat een lijstje bij van wie op dat moment al dankbaar van de gelegenheid gebruik gemaakt hebben: Blogger, Wordpress, MSN Spaces, Flickr, enz.).
Ook wordt verteld dat Google dit heeft afgestemd met MSN Search en Yahoo, die het initiatief als zoekmachine meteen hebben overgenomen.
[dave1:] Nofollow is crap ... [enz.] ... is het tevens tegen de Google Guidelines.
Zo-zo, dus (1) Google verbiedt het, en (2) Google beveelt het aan, zoals hierboven geciteerd en gelinkt? - Dan is Google wel heel erg onbetrouwbaar: ik stel voor dat we Google maar eens een ban geven. ;)
- Alternatief: er klopt geen hout van wat dave1 bewijsloos fulmineert. :p

CSShunter

*) Even nieuwsgierig geworden: hetzelfde geldt natuurlijk ook heel erg voor forums zoals dit, en daarom de (gegenereerde) broncode van deze pagina bekeken. Ik zag geen <meta> met "index, nofollow" erin. En er zit géén automatisch serverside geplaatst attribuut rel="nofollow" op de externe links.
Ideetje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan