Grayscreen met verticale lijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoenens

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
Hallo,

Ik kriijg sinds kort tijdens het spelen van sommige games,
uit het niks POEF een grijsscherm met verticale lijnen,
ati-grey-screen-of-death-300x200.pngen het enigste wat ik dan nog kan is me pc opnieuw opstarten.
Hoe kan ik dit oplossen?

Mvg roy

Is dat niet de nieuwste schermbeveiliging van M$? ;)

Bij het spelen van sommige spellen.
Dan is het voor mij geen hardware probleem.

Staan er in apparaatbeheer gele diehoekjes met een uitroepteken?
Misschien de grafische drivers updaten?
Of een programma als advanced systemcare eens laten lopen.

Veel succes en speel plezier.

Nou nee, alles is up to date.
Geen gele driehoekjes
Iemand een oplossing?

Heb je nog garantie? Als je die hebt, claimen! Dit zou best wel eens te maken kunnen hebben met beschadigde hardware.

Ook de temperaturen van de laptop gecheckt tijdens het gamen? Daar wil het nog wel eens misgaan ;).

`Het is een pc geen lapie bassie9.
Ik bouw me pc's zelf ben een ITer, maar dit probleem krijg ik simpel weg niet opgelost.
Als het nog vaker voor komt neem ik contact op met de leverancier.
Maar ik denk zelf dat het een software matig probleem is... kan alleen niet vinden wat het veroorzaakt.

Mvg Roy

Ohw, ik dacht dat ik een laptop zag xD. Ik heb dit ook ooit gehad met mijn HP laptop. Die gaf nadat ik em uit stand-by haalde of aan het gamen was een random wit scherm. Daarbij heb ik toen garantie geclaimt en na 3 keer een poging van HP het op te lossen een ASUS laptop gekocht. Ze hadden toen o.a. Prime95 o.i.d. laten lopen om te kijken of het dan optrad, maar dat was niet zo VOLGENS HUN :evil:. Ze hebben toen ook nog het geheugen, het scherm vervangen, de BIOS geupdatet en Windows opnieuw geïnstalleerd.

Draai een programma zoals Prime95 eens (stress test), misschien komt het euvel dan ook naar voren. Misschien krijg je dan een beter beeld van het euvel.

EDIT:

En check ook het logboek van Windows of daar niets raars in staat.

Van majorgeeks?
Ik downlaod hem en zal hem laten lopen. Thnxx alvast,
Ik houd je op de hoogte

Dit forum is echt slecht! niemand help je verder. Ik heb het zelf al opgelost!

Een slecht forum?

Tja, ik help mensen in de hoop dat mijn opmerkingen en ideeën zinnig zijn.
Dat geldt voor anderen ook.

Jammer dat een paar vragen van mijzelf geen antwoorden of oplossingen brachten.
Een vraag hoeft niet altijd opgelost te kunnen worden.
Zeker als het hulp op afstand is. Dan is het maar de vraag of de vragensteller die informatie weet te produceren die de hulpverlener gevonden zou hebben als hij ter plekke de zaak onderzocht had.

Voor iedereen zou het handig zijn als je gemeld had wat de oplossing is van je probleem.
Zou je dat toch alsnog willen doen?

Pardon?! Een slecht forum?!

De rede waarom er waarschijnlijk weinig is gereageerd is, is omdat bij dit specifieke probleem heel ruim een oorzaak gezocht moet worden. Je geeft sowieso al geen specificaties en ouderdom van de pc en beschrijft je probleem heel oppervlakkig;
spelen van sommige games
Wat moet een Helpmij'er nou met deze informatie. Dit zie ik heel erg vaak terugkomen op het forum. Ik kan me daarom ook voorstellen dat mensen denken: "Goh, daar heb je er weer zo'n iemand."

De rede waarom ik niet meer heb gereageerd, is omdat ik geen suggesties meer had. En zinloze berichten posten houden de moderators niet van ;).

Ik snap van mijzelf niet meer waarom ik dit heb getypt. Van mij hoeft u verder geen hulp meer te verwachten na zo'n opmerking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan