Green screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tychocraft

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
]Hallo helpmijers

Ik heb een webshow en ik ben op zoek naar een green screen ( hoeft niet perse een echt green screen te zijn, maar het kan ook een doek ofzo zijn ) en een gratis ( of een heel goedkoop ) software. Maar ik wil aan het green screen en de software max. 50 euro uitgeven. Is dit mogelijk, ik hoor graag ideen en eventueel ook hoe?:cool:
Groetjes, Tycho Geldof

Ps: ik weet niet of ik bij het goeie onderwerp sta!

Laatst bewerkt:
Dit is zeker mogelijk! Maar dan moeten we eerst een paar dingen weten...
Is je webshow live? Want dat scheelt nogal welke software je kunt gebruiken.
Hoe groot moet het greenscreen zijn? (ongeveer)

Verder moet je een greenscreen altijd goed belichten. Anders zal het niet gaan werken, eigenlijk moet je hier wel goede (studio)lampen voor hebben.

Ik denk trouwens dat je inderdaad niet helemaal in de goede categorie zit.
Je had je vraag beter hier kunnen stellen denk ik. http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/263-Film-maken-editen
Ik ben geen moderator dus ik kan je vraag niet verplaatsen maar dat zal binnenkort wel gebeuren. ;)

Laatst bewerkt:
Dit is zeker mogelijk! Maar dan moeten we eerst een paar dingen weten...
Is je webshow live? Want dat scheelt nogal welke software je kunt gebruiken.
Hoe groot moet het greenscreen zijn? (ongeveer)

Verder moet je een greenscreen altijd goed belichten. Anders zal het niet gaan werken, eigenlijk moet je hier wel goede (studio)lampen voor hebben.

Ik denk trouwens dat je inderdaad niet helemaal in de goede categorie zit.
Je had je vraag beter hier kunnen stellen denk ik. http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/263-Film-maken-editen
Ik ben geen moderator dus ik kan je vraag niet verplaatsen maar dat zal binnenkort wel gebeuren. ;)

Bedankt, Mijn webshow is niet live (gewoon op YouTube en zukke dingen) , en belichting regel ik wel. Mijn greenscreen kan ongeveer 3 mtr hoog en 4 mtr breed ofzo. Maar mij gaat het nu alleen om het green screen zelf ( of doek ) en de software! Thnx!

Laatst bewerkt:
Hmm oke, Wat gebruik je momenteel om je video's mee te editten? Of ben je helemaal nieuw in de wereld van videos maken?

Zelf heb ik 2x 150x250cm groen doek. Je zou kunnen kijken als het markt is in jou dorp of stad of ze bij de stoffenkraam een groot groen (of blauw) doek hebben. Er wordt meestal groen of blauw gebruikt omdat dat de minst voorkomende kleuren in kleding zijn. Je moet dan wel zelf iets bedenken om het op te hangen/vast te maken.

Verder kun je ook een hele set kopen. Zoiets als dit: http://www.ebay.nl/itm/Fotohintergr...to_Camcorder_Hintergründe&hash=item1e8491c414

Nou ik ben nogal amateur in zukke dingen! Ik gebruik nu allemaal trails :d Maar ik gebruik ook soms windows live movie maker! En zit er bij die link die jij mij doorstuurde een software? En ik heb niet zoveel de ruimte om het te laten staan dus als je iets heb wat je binnen een paar minutjes weer op en afbouwd, dat zou fijn zijn!!

Sorry voor de late reactie!

De meeste green screens zijn zo opgezet. Er is eigenlijk niks waar heel veel tijd in gaat zitten. De link die ik je stuurde is een greenscreen set met statiefjes en brug. Je kunt deze zo opzetten waar je wilt (als er maar passend licht is!).

Met Windows Live Movie Maker kun je dus echt nog helemaal niks. Wat het slimste voor jou is om niet te beginnen met een green screen. Ik raad je aan eerst video's proberen te gaan maken en monteren die iets makkelijker zijn. Zodra je dat onder de knie hebt en je een goedwerkende (professionele) software hebt die je begrijpt en makkelijk kunt bedienen, kun je uitbreiden naar een green screen.

Je kunt bijvoorbeeld beginnen in NHC Videopad studio. Hier ben ik zelf ook in doorgestroomd een paar jaar geleden nadat ik Windows Movie Maker helemaal zat was. Daarna ben ik overgestroomd op Sony Vegas Pro.

Dit wil ik ook doen, maar ik gebruik altijd een ander programma;) En sony Vegas pro is nogal duur! Dus misschien heb je een ander gratis programma ( het gaat mij meer om het programma dan om het scherm ) Of misschien een manier om een soort Sony Vegas Pro te krijgen!?

Mvg

Tycho

Ja, er zijn zeker manieren om die software te krijgen, maar dat kan niet via dit forum.
Zoals ik zei:
Je kunt bijvoorbeeld beginnen in NHC Videopad studio. Hier ben ik zelf ook in doorgestroomd een paar jaar geleden nadat ik Windows Movie Maker helemaal zat was. Daarna ben ik overgestroomd op Sony Vegas Pro.

Hier kun je de gratis versie downloaden, zolang je die voor non-commercieel gebruik gebruikt (buitenshuis).
http://www.nchsoftware.com/videopad/

Succes!

Bedankt ook voor gratis videomontage prog-tip, tot 31 December! Daar kun je zelfs mee greenscreenen.

Greenscreen is trouwens groen omdat het weinig in de huid voorkomt, groene kleding heeft bijna iedereen.
Je moet -op de Markt of zo- zoeken naar dat fluoricerende, gif-groen. Dat is 'the real thing'.
Verder is het slim om zo weinig mogelijk kreukels in het doek te hebben. Het beste span je het op een frame.
Nog 2 tips: zorg voor voor egaal, zacht licht op het doek, en de persoon die voor het doek staat kan beter een redelijk strak kapsel hebben.
Het beste resultaat krijg je met Greenscreenen (eigelijk 'keyen' genoemd) als er geen krullen en andere uitstekels zijn..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan