Grijze taalbalk met standaard blauwe windows XP thema

Status
Niet open voor verdere reacties.

wayne_1984

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2006
Berichten
6
Hallo mensen,

ik zit al 2 dagen uit te zoeken waarom mijn taalbalk grijs blijft. Ik heb eens veranderd van Thema daar moest ik een dll patchen namelijk uxtheme.dll. Zo kon ik thema's gebruiken die normaal niet geaccepteerd werden door windows. Maar er kwamen problemen dus heb ik alles weer terug gezet naar de oude DLL. maar het probleem is dat ik nu een grijze taalbalk heb terwijl ik de normale thema van XP gebruik waar normaal de orignele blauwe taalkbalk te voorschijn moet komen.Ook al veranderd ik hem van blauw naar zilver de taalbalk blijft zoals het in de classic view te zien is. Heb hieronder een link staan met de screenshot :

http://www.vomera.nl/desktop.PNG

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
Dank je voor je reactie, Ik heb al systeemherstel gedaan, zou normaal moeten lukken dat je dan alles normaal terug krijgt maar dat lukte ook niet. ik heb alles op standaard gezet. zelfs bij het tablad geavanceerd naast schermbeveiliging staat het op standaard. als ik een ander thema inschakeld kleur de taalbalk wel een beetje maar dan blijft hij eigenlijk als classic staan. het is gewoon niet mooi.

Heb al geprobeerd met een ander test account maar blijft steeds de instelling houden. Het is net alsof het thema windows xp standaard met alles blauw gecombineerd wordt met windows classic. heb al verschillende register bestanden veranderd via de website
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
maar ook dat lukt niet... ik vind het best irri werken zo terwijl ik de gewone blauwe taalbalk gewend ben..
 
hmm zou een oplossing kunnen zijn, probleem bevind zich op het werk dus kan moeilijk daar dit doen omdat het pc van it is. en IT weet ook geen ..... haha dus iemand misschien een andere oplossing?
 
wayne_1984 zei:
hmm zou een oplossing kunnen zijn, probleem bevind zich op het werk dus kan moeilijk daar dit doen omdat het pc van it is. en IT weet ook geen ..... haha dus iemand misschien een andere oplossing?

Lijkt mij niet dat je beperkte rechten hebt als je dll's kan veranderen en systeemherstel kan doen.

Dus ik zou het zeker even proberen.
 
Dus bij het tabblad Vormgeving (rechtsklik op bureaublad/eigenschappen) staat wel Windows XP-stijl geselecteerd?
 
Jozo zei:
Lijkt mij niet dat je beperkte rechten hebt als je dll's kan veranderen en systeemherstel kan doen.

Dus ik zou het zeker even proberen.

ja ik zou het kunnen doen dan moet ik morgen ff xp cd meenemen ofzo want ik weet ook geen optie :S
 
gezina zei:
Dus bij het tabblad Vormgeving (rechtsklik op bureaublad/eigenschappen) staat wel Windows XP-stijl geselecteerd?

jip staat allemaal goed anders. ik ben ook de hele tijd aan het zoeken waar het aan kan liggen.. misschien register instellingen maar deze heb ik ook via een site terug proberen te zetten maar dat heeft het ook niet opgelost...
 
ook al gekeken bij het selectie vakje "beste weergave" bij prestaties?
 
Ja heb ik ook al gekeken alles staat aangevinkt. heb ik ook al steeds zitten veranderen. maar helaas:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan