Groen beeld bij filmpjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ksw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ksw

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer een anderhalf jaar geleden een Asus K52N-series notebook aangeschaft.
Specs:
Windows 7
AMD Athlon II P320 Dual-Core Processor 2.10 GHz
4096 MB RAM
DirectX 11

Beeldscherm:
AMD M880G with ATI Mobility Radeon HD 4200
ATI Technologies
1915 MB

Probleem: Zoals de titel al zegt; ik heb soms last van een groene scherm bij het bekijken van filmpjes. Alleen de filmpje zelf wordt dan groen. Ik hoor dan wel geluid, maar de video zie ik niet. Verder loopt hij niet vast.
Het is me opgevallen dat wanneer ik de laptop op sluimerstand/slaapstand zet terwijl ik een video open heb laten staan(wel gewoon in pauze), bijvoorbeeld youtube, en ik start de laptop weer en wil de video verder bekijken, dat ik dan de groene scherm krijg.
Ik moet dan elke keer de laptop opnieuw opstarten.

Ik had hier en daar wel gehoord dat ik mijn drivers zou moeten updaten of iets dergelijk, maar ik weet het dus niet precies.
En als ik inderdaad drivers moet updaten, zou ik echt niet weten welke de juiste update is.

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Driverupdate is geen slecht idee, en kan in ieder geval nooit kwaad. De nieuwste driver voor je videokaart kan je hier vandaan plukken: klik

Doe dan het volgende ..
speel een filmpje af op youtube ..
klik nu met rechts op het af gespeelde filmpje..
kies'' instellingen "..
kies de 1ste tap ""beeldscherm""..
zet het vinkje aan bij " hardware versnelling "
sluit het venster ..
en probeer opnieuw een filmpje af te spelen

Bedankt voor jullie antwoord!

Ik heb dus mijn drivers geupdate en hij doet het nu!

Vicent, ik had nog gekeken en hij stond al op ''hardware versnelling''. Maar het lag dus aan de drivers, maar das nu dus opgelost.

Nogmaals bedankt

Driverupdate is geen slecht idee, en kan in ieder geval nooit kwaad. De nieuwste driver voor je videokaart kan je hier vandaan plukken: klik

Heb je een ook update link voor de Sony Vaio, want ik heb precies hetzelfde probleem als Ksw.
Want zodra ik wil downloaden via de link die je hebt doorgegeven krijg ik de volgende foutmelding tijdens de installatie:

AMD Catalyst Mobility kan niet worden gedownload omdat uw computer incompatibele hardware/software bevat.

De versie van uw grafische adapter wordt niet ondersteund.
neem contact op met de fabrikant van uw laptop om uw grafische stuurprogramma bij te werken.

De specs zijn:

Sony Vaio VPCEB2E1E

Hardeschijfcapaciteit 320 GB
Ram-geheugen 4096 MB
Ram-soort DDR3 SDRAM
BesturingssysteemBrand Windows 7 Home Premium
Kloksnelheid 1860 MHz

GPU-merk ATI
GPU-model (Graphic Card) RAD MOB HD5470

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.