Groen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chardonmar

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2002
:) Hi allen,

Mijn zoon heeft een ps2 en blijblijblij. Nu kan je deze ook als dvd gebruiken.....ja hoor, film erin, vrolijk installeren op het bed om te kijken en alles is groen!!! Weten jullie hoe dit kan?

Groetjes van Joyce

Heb je misschien de dvd van de hulk erin? :p

Het is mogelijk om beter en scherper beeld op je PS2 te krijgen door gebruik te maken van een RGB kabel. Het beeld wordt dan zo'n 30% scherper als met de originele kabel die bij de PS2 zit. Een RGB kabel is te krijgen bij de betere gameshops en kost meestal rond de €20,-. Een veel verkochte RGB kabel is de RGB kabel van Blaze.

Alle RGB kabels geven een groen beeld met DVD. Als je toch DVD wilt kijken zijn er 2 oplossingen:

1. Je kijkt in composite mode via je originele PS2 kabel, of als je kabel een switch heeft kun je switchen tussen RGB en composite (niet exclusief voorbehouden aan blaze trouwens).
2. Je koopt een CD van Datel of Blaze die het groene effect omzeilt waardoor je toch via RGB DVD kunt kijken.

Bron (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/937574/)

nog niet opgelost

Ik heb het probleem nog niet opgelost. Heb wel gekeken op je link. Daar staat echt wel genoeg info over hoe ik het zou moeten doen. Eerst ging het namelijk wel goed. Hij heeft ook nog een ps1 en ik denk dat hij voor de ps2 niet de orginele scart gebruikt. Ik zal dat zometeen even na gaan kijken. Hopen dat het lukt want ik ben beneden altijd mijn dvd-speler kwijt :confused: als hij een film wilt kijken. Hij kan natuurlijk ook ff sparen voor een eigen dvd-speler, dan hoeft de ps2 niet gebruikt te worden.

Groetjes van Joyce

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan