groene strepen :?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoHuis

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Bij het aansluiten van mijn laptop op de hdmi monitor geeft hij groene strepen weer bij de monitor :?
Iemand een idee wat er aan te doen :?

Horizontaal / vertikaal? veel regelmatige strepen? en paar onregelmatige horizontale strepen?

hdmi poort brak :(

Het zijn horizontale strepen en het gebeurt alleen als ik een monitor aansluit op de hdmi poort, verder alles goed. dus denk ik dan, de hdmi poort is niet goed meer :(
Klopt dit ?

groene onregelmatige horizontale strepen duiden vaak op een kapotte memory controller / data corruption. Er is dan een redelijke kans dat de converter op de videokaart kapot is en niet alleen de fysieke poort.

schade aan de poort geeft vaak andere problemen. Ik zou wel ook nog aan andere kabel proberen als je die hebt (in het geval van kortsluiting op de controller pinnen), maar dat is een redelijk kleine kans. Grootste kans is helaas je HDMI converter chip op je videokaart/moederbord die stuk is. Mocht je ook een display-port op je laptop hebben kun je eens kijken naar een DP-HDMI kabel, maar als je chip kapot is, kan je ook hier dan problemen op hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan