Groene strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Ik heb voor een tijdje terug een tweedehands beeldscherm aangeschaft bij de kringloop. Al vanaf het begin zat er aan de rechterkant een groen streepje van boven tot onder. Sinds vanmorgen is er 1,5 cm naar links nog eenzelfde streepje bijgekomen. Op een PrintScreen is hierven niets te zien. Ik heb de drivers geupdate van beeldscherm en videokaart, maar dat heeft niks opgelost. Ik heb een System Restore gedaan, maar ook dat hielp niet. Mijn vraag is dan ook: hoe kom ik dan die streepjes af?

• Tip 1: perform a soft reset
  • Tip 2: check the video cables
  • Tip 3: switch between sources
  • Tip 4: update the software
  • Tip 5: reset your TV to factory settings
  • Google artikelen

Tip 2 van Senso.
Heb je al een andere monitor kabel geprobeerd?

Het gaat niet over een TV, maar een computerbeeldscherm.
De grote lijn in de artikelen zijn de aansluitingen en een pc-beeldscherm heeft ook 'sources'.

Als je een VGA aansluiting gebruikt kan die kabel maar zo de oorzaak zijn van die groene streep.

Heeft de monitor ook een DVI aansluiting?
Gebruik die dan eens in plaats van de VGA aansluiting.

Die monitor heeft dus alleen een VGA aansluiting?

71KzKmyXwrL.jpg
Heb je de mogelijkheid een andere monitor te proberen?

Die monitor heeft dus alleen een VGA aansluiting?

Bekijk bijlage 379590
Heb je de mogelijkheid een andere monitor te proberen?
Ik heb de monitoren van mijn beide computers geruild en toen stonden de streepje bij de andere pc op hetzelfde beeldscherm. Ik heb nog een oud reservescherm, maar die blijkt kapot te zijn, want die doet helemaal niets. Dus is het nu wel evident dat het aan het beeldscherm ligt. Nu is dus de vraag kan het worden verholpen?

Dan ben ik bang dat het een hardware probleem in de monitor is dat niet zomaar te verhelpen is.
Tevens is een monitor met alleen een VGA aansluiting al behoorlijk oud en is vervangen naar mijn mening je enige optie.

Misschien heeft iemand anders hier nog ander idee, behalve vervanging?

Strepen als deze liggen altijd aan de hardware van de monitor. Is niet kostenefficiënt om dit nog te vervangen. Vooropgesteld dat je de benodigde materialen kunt krijgen.

Weggooien en nieuwe halen bij de kringloop is het snelste en gemakkelijkste

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan