• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

groene vinkjes of rode kruisje in overzicht weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HBZ

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Hallo,

Ik ben bezig met een excel bestand, waar uiteindelijk een soort rapport uit moet komen.

Nu heb ik verschillende tabbladen gemaakt, in deze tabbladen worden bepaalde berekeningen voor een hypotheek gedaan.
Vervolgens wil ik in het startscherm een korte opsomming hebben, van de uitkomsten. Dit wil ik doodmiddel van een groen vinkje en rood kruis.

Nu heb ik de tabbladen voor de berekening een keuze mogelijkheid toegevoegd, waarbij op de vraag of de berekening haalbaar is ja/ nee geantwoord moet worden > hier heb ik rolvenster aan gekoppeld.
Maar nu kan ik deze niet meenemen in de AlS formule, zodat ik een groen vinkje of rood kruis krijg in het startscherm. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Daarnaast wil ik graag een layout maken, welke heel gemakkelijk in pdf geprint kan worden.
Door bijvoorbeeld op een button knop te klikken. Hoe doe ik dit?

We willen graag een zo geautomatiseerd mogelijk bestand, dus overige tips zijn ook welkom!

zie bestand in bijlage.

Bijlagen

En waar staat die keuzelijst? Want ik zie 'm niet.

Als ik je bestand open krijg ik de volgende melding (nog nooit meegemaakt):
BEVEILIGDE WEERGAVE Er is een probleem met dit bestand aangetroffen. Het bewerken van dit bestand kan schadelijk zijn voor uw computer. Klik hier voor meer informatie.

Ik heb er geen idee van waarom dit het enigste bestand is tot hiertoe waar ik dit bericht bij krijg. Maar ik laat het dan ook maar voor wat het is. Ik neem dus geen risico.

Rode kruisjes en groene vinkjes kan je maken met voorwaardelijke opmaak > Pictogrammen series
Ik zou het eerst even de standaard aanmaken en daarna met regels beheren de condities aanpassen.
Vergeet niet een vinkje te zetten bij alleen pictogram tonen.

En waar staat die keuzelijst? Want ik zie 'm niet.

Er zat een fout in het bestand. Ik heb het bestand er opnieuw ingezet.
onder tabblad oversluiten extern staat in cel C 27 een rolvenster.

Ik heb het uitgewerkt voor extern.
1. De formule aangepast, zodat deze naar extern verwijst; de fromule geeft een 1 of een 0.
2. met vooorwaardelijke opmaak de pictogram toegewezen 1 is vinkje 0 is rood kruis de suttsenwaarde oranje komt nooit voor.

Bijlagen

is geen if voor nodig als je een 1 of 0 als resultaat wil hebben

Code:
=N('Oversluiten extern'!C27="ja")

Bedankt allemaal, het is gelukt!

Nu nog 1 vraag ; Hoe kan ik door middel van een knop in 1 keer een pdf rapport laten maken van al deze tabbladen?

Bijlagen

Opslaan (en verzenden) als PDF is uitgebreid te vinden op de site van Ron de Bruin

Het is even puzzelen, maar dan heb je m wel concreet voor jouw uitdaging

Helaas is mijn Engels niet zo goed. Is er ook een Nederlandse versie?

@hbz
Selecteer eerst alle tabbladen.
Vervolgens bestand --> Afdrukken
en bij Printer selecteer je Print tot PDF Microsoft Writer (of iets dergelijks)

Bedankt!

Ik wil graag een knop in het bestand zetten, waar men op kan klikken zodat het rapport(dus alle werkbladen) in pdf geprint wordt.

Is het een vast aantal werkbladen?
Dan kan je de acties voor het uitprinten als macro opnemen.
De macro kan je dan koppelen aan een knop of afbeelding.
Als het aantal werkbladen telkens wisselt, dan moet je in de VBA code hierop anticiperen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan