• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groep openen/sluiten bij kopieren beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

pollekecrown

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Ik heb een vraag over het kunnen openen en sluiten van groepen in een beveiligd werkblad. Om dit mogelijk te maken hanteer ik de volgende formule:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  With Sheets("scenario 1")
    .Protect Password:="winst", UserInterfaceOnly:=True
    .EnableOutlining = True
    .Protect Password:="winst", DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:= _
        True, AllowFormattingCells:=False
    End With

End Sub

Dit werkt goed bij een vast werkblad. Nu wil ik verschillende scenario's doorrekenen en hiervoor het werkblad kopiëren en vervolgens de copy aanpassen. Na kopiëren is het door de beveiliging echter niet meer mogelijk de groep te openen en te sluiten. als bijlage heb ik een voorbeeld toegevoegd.

Mijn vraag is of het mogelijk is:
1) om de formule te laten gelden voor elke sheet in de werkmap (één formule voor alles dus)
2) de formule te laten gelden voor een werkmap. (Private Sub Worksheet_Activate())

Hopelijk kan iemand mij helpen bij het oplossen van dit vraagstuk

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een vraag over het kunnen openen en sluiten van groepen in een beveiligd werkblad. Om dit mogelijk te maken hanteer ik de volgende formule:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  With Sheets("scenario 1")
    .EnableOutlining = True
    End With

End Sub

Dit werkt goed bij een vast werkblad. Nu wil ik verschillende scenario's doorrekenen en hiervoor het werkblad kopiëren en vervolgens de copy aanpassen. Na kopiëren is het door de beveiliging echter niet meer mogelijk de groep te openen en te sluiten. als bijlage heb ik een voorbeeld toegevoegd.

Mijn vraag is of het mogelijk is:
1) om de formule te laten gelden voor elke sheet in de werkmap (één formule voor alles dus)
2) de formule te laten gelden voor een werkmap. (Private Sub Worksheet_Activate())

Hopelijk kan iemand mij helpen bij het oplossen van dit vraagstuk

Is er niemand die mij kan helpen? plz.

Groet Paul

Deze misschien ?
Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
    With Sh
        .EnableOutlining = True
    End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan