groep verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Hallo,

Ik wil dezelfde mail naar een groep verzenden maar dat lukt niet. Naar sommige groepen wél maar naar één niet. Dit is wel toevallig de grootste, zou het daaraan liggen ?
Ik krijg de foutmelding "serverfout 452" 0x800CCC79

Iemand ervaring mee ?

Heel misschien wordt de mail door je provider als spam gezien en wil daarom de verzending niet lukken...?

Het kan zijn dat er in die groep een adres staat dat niet meer bestaat of waarvan de provider niet meer bestaat.

Da's idd. ook een mogelijkheid, maar is het niet zo dat dan in de foutmelding alleen melding wordt gemaakt van die ene niet te bezorgen post en dat de overigen wel verzonden blijken te zijn.......?

Pasja

De onderstaande emails of die emailadressen die na die foutmelding komen ontvangen niet hun mails, waarschijnlijk wel die ervoor komen!

Als dat jouw ervaring is, dan zal het idd. zo wel zijn. Mijn ervaring op het werk is anders:
in ee mailgroep zitten ongeveer 185 personen. Wanneer iemand het bedrijf verlaat, gebeurt het regelmatig dat systeembeheer het account al heeft verwijderd, maar dat zijn / haar mailadres nog in mijn mailgroep zit. Als ik dan die 185 mensen mail, dan krijg ik een berichtje terug dat 1 bepaald adres niet is bereikt (de andere 184 worden dan keurig netjes aangemaild) Wij werken met Windows NT en Outlook 2000.
Ik neem aan dat dit principe dan voor bepaalde Windows versies anders moet werken anders zou ik voortdurend mensen niet bereiken..........., toch ?
Stel je even voor dat nummer 2 op die lijst een niet meer bestaand account heeft, dan zouden in mijn situatie 183 mensen de mail niet ontvangen........

Pasja

Ik bedoel wel niet van een bestaand origeneel emailadres van iemand die er niet meer is zoals op je werk maar wel van een fout emailadres waarvan de provider er niet meer is en dan vind deze de server niet meer.
Ik hoop dat ge me begrijpt!!

Ik ben dat hier een beetje aanhet volgen maar het is zo dat als ik dat bepaald emailadres verwijder , er dan een ander zogezegd "blokkeert" . Ik heb het zowel bij hotmail-adressen , als ook bij emailadressen bij telenet. Het lijkt me niet dat telenet (pandora) niet meer zou bestaan. Ik krijg het bij alle soorten mailadressen maar enkel in die ene groep. Bij mijn andere groepen zitten er ook verschillende mailadressen en bij die lukt het wel.
Als een bepaald adres niet meer bestaat krijg je daar toch achteraf de melding van maar tijdens het versturen?

Tja, dan kom ik toch weer een heel klein beetje terug bij mijn eerste gedachte......... provider spamfilter. Je zou er eens een mailtje aan kunnen wagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan