• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groep XML bestanden verwerken in Excel Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

prinsreinier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2012
Ik heb een grote groep XML bestanden. Deze XML bestanden hebben allemaal dezelfde indeling. Graag wil ik deze bestanden verwerken in een complete Excel database, zodat ik benchmarks kan maken tussen de inhoud van de XML's onderling. Ofwel een Excel bestand met filter.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de XML's in een Excel kan verwerken?

Dat is een vraag die moeilijk in te schatten is met de huidige informatie.

Kun je XML's inlezen in excel? ja. levert dat altijd direct bruikbare tabellen op: nee.

Als je een voorbeeld xml hebt zonder gevoelige gegevens en hoe je ongeveer verwacht dat je excel eruit komt te zien kunnen we je beter helpen.

Het betreft een bestand zoals in onderstaande link aangegeven:
http://members.multimania.nl/scharnier/DOC240512.pdf
Het is een XML document dat wordt aangemaakt bij het afmelden van een energielabel in een centraal systeem. In dit bestand staan diverse gegevens van het gebouw en wij willen dit graag in één groot bestand zetten om gebouwen te kunnen vergelijken. Ik heb al gekeken met QuickBasic, maar dit is zeer ouderwets en het lijkt toch niet volledig te voldoen aan een ASCII-indeling. Nieuwere bestanden kan ik inlezen...oudere bestanden kan ik alleen de bovenste regel inlezen.

De file is kapot :)

Wat is het verschil tussen oudere en nieuwe bestanden?

http://members.multimania.nl/scharnier/xml.tif
nog een poging...
het verschil in de XML's is dat het een nieuwere softwareversie is...maar dit mag geen verschil opleveren in de XML...als ik het bestand open met bijvoorbeeld IE dan zie ik geen verschil, dus ik neem aan dat een programma als excel er minder moeite mee heeft.

Ik krijg steeds 0 bytes. Geen idee waar het aan ligt, maar iets vind de download niet goed.

@prinsreinier

Doe svp eens vorstelijk en plaats hier een XML bestand (en geen PDF of plaatje !!).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan