• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[groep]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guidolavespa

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2001
Als ik mijn bestand open staat na de naam [groep] en heeft excel een fout waardoor hij excel afsluit.

Wat betekent deze groep???

Screendump

In bijlage screendump,

ik heb niet veel tijd om dit te doen, want excel vliegt eruit!.

hoe kan ik excel starten zonder macro?

Bijlagen

[Groep] wijst erop dat er meer dan 1 blad geselecteerd is. Dit kan je opheffen door een ander (niet gegroepeerd) blad te selecteren, of met de rectermuistoets op een bladtab te klikken en dan Groepering bladen opheffen te kiezen.

Hiervoor moet je natuurlijk wel eerst kunnen opstarten.

Maak misschien eerst de map C:\Windows\Temp eens leeg, want als je geregeld vast loopt blijven hier veel bestanden staan, en hoe meer bestanden in deze map hoe meer je vast loopt.

Om een document te openen zonder de automatische macro's te laten starten houd je de [Shift]-toets ingedrukt tijdens het openen.
Een andere mogelijkheid is om eerst via Extra/Macro/Beveiliging het beveiligingsniveau op Hoog zetten. Zo kan er geen enkele macro meer starten.

Groep

Inderdaad, ik moet ergens 2 bladen geselecteerd hebben tijdens het opslaan, dit lost een van mijn vragen op,

maar ik blijf vastlopen.

Doktor Watson heeft:

Application exception occurred:
App: excel.dbg (pid=494)
When: 2/10/2003 @ 11:12:53.856
Exception number: c0000005 (access violation)

Ik kan wel degelijk excel openen zonder problemen.
Alle andere bestanden gaan zonder problemen.
Dat ene bestand met die [groep] gaat niet.
Ik kan zelfs niet opstarten zonder macro's.

Wat is die excel.dbg ??

Hoe kan ik de Private Sub Workbook_Open() verhinderen van te openen?
In deze procedure wordt de sheet 1 en de sheet menu welke ook een groep vormen.. Is dat het probleem??

Sheets(1).Protect UserInterfaceOnly:=True, Password:="AIK", DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
Sheets(2).Protect UserInterfaceOnly:=True, Password:="AIK", DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True

Sheets("Menu").Select

Hoe kan ik de Private Sub Workbook_Open() verhinderen van te openen?
  1. Bij het openen van het document klik je op Macro's uitschakelen. De macro's in dit document worden niet geactiveerd.
    of
  2. Bij het openen van het document houd je de [Shift]-toets ingedrukt, de automatische macro's in dit document worden zo verhinderd om te starten.
    of
  3. In Extra/Macro/Beveiliging zet je de macrobeveiliging op Hoog. In de documenten die nu worden geopend worden de macro's niet geactiveerd.[/list=1]
    Volgende zaken kan je nog proberen om het document te openen:
    • zet berekenen op manueel
    • open het bestand met de macro's uitgeschakeld
    • druk tijdens het openen van het document op [Ctrl]+[Page Up] of [Ctrl]+[Page Down] om een vorige, volgende werkblad te selecteren[/list=a]Als je Excel XP hebt kan je nog proberen om het document te herstellen door in het dialoogvenster Openen te kiezen voor Openen en herstellen.

Als dit allemaal niet lukt, kan je de data uit je bestand nog recupereren met deze methoden:

Open een nieuw document en plaats deze formule in cel A1:
      ='C:\PadNaarBestand\[BestandsNaam.xls]WerkbladNaam'!A1
      Sleep de formule verder tot je alle gegevens hebt.

Bedankt voor alle professionele hulp maar ik heb het bestand niet kunnen redden.

Heb via een vorige copie het opnieuw gemaakt.

Denk dat de protectie van de sheet die samen gegroepeerd is de fout ergens veroorzaakt?

mijn vraag over groep is toch opgelost. Tot hoors.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan