• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groeperen van optierondjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irma ter Horst

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
L.

Is er een bepaalde volgorde van werken om de optierondjes aan een cel te koppelen en te groeperen?
Het probleem is alsvolgt: Wanneer ik een groep gemaakt heb worden de nieuw geselecteerde optierondjes, die ik in een andere groep wil groeperen, aan de vorige groep toegevoegd.
En dat wil ik nu juist niet, want ik wil een nieuwe groep maken.

Iedere keer wanneer ik de cel waaraan ik de groep wil koppelen verander, verandert dit ook in de vorige groep.

Ik heb al meerdere groepen gemaakt ik mijn besand, maar er gaat nu steeds iets fout. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.

Ik hoop dat iemand mij een antwoord op deze vraag kan geven.

Hartelijk bedankt alvast.
Groetjes van
Irma.

ik weet niet wat je met groeperen van keuzerondjes bedoelt.

kun je dit in een voorbeeldbestand, ontdaan van gevoelige info, laten zien; dan zul je vast beter geholpen worden.

Hallo Reneemettrie.

De optierondjes heb ik gemaakt met de formulierbesturingselementen, omdat ik nog niet goed thuis ben met onderdeel ActivX-besturingselementen.

Wat bedoel je met de knop xyz?

Ik heb nu even geoefend met ActivX-option buttons en het lukte goed om twee groepen te maken.
Kan ik elke groep option buttons ook koppelen aan een cel, zodat ik met de waarde van die cel verder kan werken?

Gr, Irma

Zonder programmatie gebruik ik ook de Forms Toolbar.
De andere kan je programmeren vanuit het VBA venster
Zie bijlage voor de Groepen gemaakt met de Group Box van de Forms Toolbar.
Alle keuzerondjes binnen één groep zijn aan dezelfde cel gekoppeld.

Succes!

Bijlagen

Hallo Reneemettrie.

Heel erg bedankt voor de uitleg.
Het is gelukt om de twee groepen uit elkaar te houden.

Maar ik weet niet waarom het verderop in mijn werkblad wel gelukt is en opeens niet meer.
Maar het maakt niet uit, ik heb nu het resultaat dat ik wilde. Twee afzonderlijke groepen met optierondjes. Een van de twee heb ik onder gebracht in een groepsvak.

Dank je wel voor de snelle reactie
Vriendelijke groeten van
Irma

Graag gedaan :)
Maar ik zou altijd alle rondjes die bij elkaar horen (= met dezelfde cel gekoppeld) in een groepsvak zetten, stel dat je er in de toekomst nog wil bijmaken?

Hallo alle drie.

Dank jullie wel voor de reacties.
Dit is toch een geweldig medium, korte en bondige informatie waar je iets mee kunt.

Reneemettrie, ik heb jouw tip ter harte genomen.
In de toekomst zullen zeker items met optierondjes toegevoegd moeten worden.
Ik weet nu ook wat je bedoelde met de knop xyz; gewoon het groepsvak. Deze letters zijn zo klein dat me die nog niet eerder waren opgevallen. En dat terwijl ik toch mijn bril op had :):)

Groetjes en misschien tot een volgende vraag.
Irma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan