Groepering in map Downloads weghalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter bron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bron

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
13 aug 2013
In Win11 staat de map Downloads standaard op Groeperen Op Datum.
Dit vind ik irritant en wil elke map gesorteerd op Naam, zonder groepering.

Ik kan pér map de groeperen uitzetten maar ik zoek iets waarbij ALLE mappen en submappen van Downloads in 1 keer goed staan.

Dit kwam ik tegen maar het werkt niet

- Naar de Verkenner
- in map Downloads gegroepeerd op Naam en daarna gegroepeerd op (Geen)
- In de menu balk op de 3 dotjes geklikt -> Opties
- Tabblad Weergave -> "Op mappen toepassen" -> Ja -> OK

Weet iemand een oplossing om de groepering op alle mappen en submappen in 1 keer eruit te halen?

Alvast bedankt.

Tóch is dat wel (een deel van) de oplossing. Windows gebruikt een aantal standaard sjablonen voor mappen, zoals Muziek, Afbeeldingen, Diverse bestanden etc. Wordt de inhoud van een map met muziekbestanden als zodanig herkend, dan krijgt die map het sjabloon Muziek. Verander je de lay-out van één map, en wil je die vervolgens toepassen op alle mappen, dan moet je dat nog extra aangeven bij het sjabloon. En zorgen dat de andere mappen óók dat sjabloon krijgen, anders zie je nog steeds een andere layout.

Dankjewel voor je reactie.

Downloads staat nu op "Diverse bestanden".
Ik heb sjabloon Documenten geprobeerd, zonder resultaat.
Heb je een andere tip die ik kan proberen?

Volgens mij kun je groepering opheffen in het context menu. Ik ben terug gegaan naar Win.10, vindt 11 maar niks.

Een deel van een oplossing? Daar heb je niets aan en de werkwijze van Microsoft aangaande dit systeem is waardeloos, slecht en tijdverkwistend. Het kan de mapinstelling vaak ook niet onthouden, want bij een andere benadering/omleiding (via zoekmachine) klopt weer niets van de gedane instelling(en). Heel in het begin had je een systeem welke een bestand plaatste in de betreffende map om de instelling te onthouden. Dat is duizend keer beter.

@senso ik begrijp dat je geen oplossing hebt voor mijn vraag.

@Hannes57 Dankje voor je reactie. In 1 map groepering weghalen lukt maar niet voor alle mappen tegelijk (alleen in Downloads)

Heeft iemand met ervaring in de Windows Verkenner van Win11 een oplossing?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er via W11 Verkenner geen oplossing is. Afhankelijk van welke werkwijze/systeem/zoeken jij hanteert zou ik eens kijken naar de zoekmachine Everything Van VoidTools. Daar zijn de mogelijkheden onbegrensd. Wel de moeite nemen om alles te bestuderen.

Mijn vraag gaat niet over "zoeken". Al mijn bestanden staan geordend in mappen en kan ik direct vinden.

Het gaat om "groepering op datum" in de map Downloads, zie berichtje #1

Het gaat mij ook niet om 'zoeken' al is dat wel de hoofdactiviteit, echter je kunt het ook gebruiken als Verkenner als je de juiste syntaxis weet. Dus de inhoud van de map zichtbaar maken en dan sorteren.
In Win11 staat de map Downloads standaard op Groeperen Op Datum.
Dat vind ik vreemd, want wat als de datum onder details helemaal niet is ingesteld. Dan valt er toch niets te groeperen. Haal die instelling details datum dan eens weg. Maar goed, ik kan het niet nakijken/proberen en volgens mij kan niet wat jij wilt. Het zou na al die jaren een wonder zijn als het kan.

Laatst bewerkt:
Dat vind ik vreemd.
Het ligt aan mijn pc want in alle oplossingen en youtube filmpjes is het simpel aan te passen, zoals de stappen in #1

Op mijn pc lukt het niet :( al op veel manieren en volgordes geprobeerd. Ik wil wel de Windows Verkenner blijven gebruiken, sinds Win 95 mee opgegroeid

Groeperen op datum werkt altijd omdat elke map en elk bestand een datum heeft, ook als die niet wordt weergegeven in de verkenner. In mijn geval gaat het alleen om de map Downloads en daar wordt altijd een datum getoond omdat het sjabloon op "diverse bestanden" staat.

Laatst bewerkt:
Geef eens een link van zo'n filmpje. Volgens mij is het een misverstand. Die instelling (stappen in post 1) heeft betrekking op de details in een venster en die zullen dan één keer ingesteld en dan de stappen uitvoeren, gelijk zijn voor alle mappen in die groep > diverse bestanden maar dat heeft volgens mij niets te maken met het groeperen en de instelling groeperen staat daar los van (valt daar niet onder).

Laatst bewerkt:
OPGELOST - Groepering in map Downloads weghalen

:cool: :cool:

In een youtube filmpje kwam ik tegen dat de pc na de wijziging direct opnieuw opgestart moet worden. Dus de stappen van #1 nog een keer gedaan en YEAH na het opnieuw opstarten zijn alle mappen en bestanden op naam gesorteerd en niet meer gegroepeerd op datum.

Opgelost

Laatst bewerkt:
Mooi gedaan!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan