• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groepsaantallen in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMatrix

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Berichten
87
Hallo allemaal,

In mijn dataset is aan ieder bedrijf een bepaalde codering toegewezen, bestaande uit vier cijfers. Bepaalde regelgeving heeft aangegeven dat bepaalde coderingen behoren tot bepaalde divisies. Nu wil ik graag aan de hand van mijn dataset bepalen hoe de onderlinge aantallen zich verhouden per divisie.

Als voorbeeld heb ik een bestandje bijgesloten. In het tabblad 'Bron' is te zien dat er drie bedrijven zijn met iedere een toegewezen codering. Als we nu de draaitabel bekijken heb ik de divisies al vastgesteld. Wat ik nu graag wil zien is dat er achter 'Divisie 28' een totaal van '1' (1 bedrijf) wordt vermeldt en achter 'Divisie 37' een '2' (bedrijven). Op deze manier kan ik verder bepalen hoe de verhoudingen tussen de divisies liggen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Er moet dus nog een kolom bij de draaitabel worden gevoed, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Door middel van een hulpkolom in het bronbestand? Welke formule moet ik daarvoor toepassen om te voorkomen dat ik dubbeltellingen krijg (ieder bedrijf staat meerdere malen vermeldt in het bron-tabblad)?

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldmodel2.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 29
Hallo JMatrix,

Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldmodel2.xlsx
    15,1 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan