Groepsbeleid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elektron

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Met andere gebruikersrechten uitvoeren.

Dit heeft niet erg veel met het installeren van Windows XP Professional te maken. Maar ik heb laats uit veiligheids oogpunt een beheerders acount aangemaakt en mijn eigen acount terug gezet naar normale gebruiker. Nou is het op onze school het geval dat als je iets wil installeren en je hebt niet de juiste rechten dan komt er een schermpje voor waar je het wachtwoord en de gebruikersnaam in kan voeren zodat je tijdelijk de rechten daarvoor krijgt. Dat lijkt mij ook wel handig omdat ik dan niet telkens meer af hoef te melden. Alleen, ik kan neit vinden waar je het in moet stellen. Ik heb al groepsbeleid(gpedit.msc) door gezocht en het gebruikers account gedeelte. Maar ik kan het nergens vinden. Weet iemand waar dat kan?
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Das waarschijnlijk op jou school afgedwongen vanuit het domein.
als je op een school pc zit kun je in een opdracht prompt ook altijd
"rsop.msc" starten. kun je zien wat ze allemaal hebben ingesteld en waar de instelling gedaan is (Lokaal/domein)

Als je met de rechtermuisknop op een snelkoppeling klikt, eigenschappen, geavanceerd. Dan kan je de mogelijkheid 'met andere referentie uitvoeren' aanvinken. Daardoor word het progamma uitgevoerd alsof je de rechten hebt van een andere account. Eigenlijk is dat wat ik bedoel in de eerste post maar dan voor alles waar je als gewone gerbuiker geen rechten voor hebt.
Ik wil die mogelijkheid dus overal waarbij je geen rechten hebt. En niet - wat gebeurd als je de functie aanvinkt - altijd als je een progamma/installer aandoet.

Volgns mij is dat in XP in werkgroep niet mogelijk, Vista heeft dat wel (als je iets wil doen wat je niet mag als gebruiker komt hij met een schermpoje die je dat verteld en de mogelijkheid waar je de admin account kan invullen) wil je dat op xp toch moet je denk ik een Active Directory en een domein op gaan zetten waarin je die zaken allemaal heel mooi kan regelen

Ik heb rsop geprobeerd op school, maar niks gevonden. Ik denk dat Ellasar gelijk heeft en dat het niet lukt. Heeft nieamand toch iets hiervoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan