Groepsbeleid

Status
Niet open voor verdere reacties.

87122270student

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Berichten
175
Beste Helpmijers.

Ik ben bezig met Windows Server 2003 (Enterprince).
Ik heb een Domein AD (Active Directery, Domeincontroller) en DNS (Domein name server) server aangemaakt. Ik kan op een Windows XP (client pc) gewoon aanmelden dit werkt prima.

Nu heb ik in de AD een afdeling aangemaakt met daar één gebruik in, nu heb ik deze afdeling via Groepsbeleid aangepast zoals standaard internetpagina is: www.google.nl en www.planet.nl als een favoriete pagina.

Zodra deze gebruik aanmeld op een cliënt krijg deze niet de bovenstaande dingen die ik bij groepsbeleid heb toegepast hoe kan dit?

Graag u hulp,
 
Gebruik je GPMC om de GPO aan te maken en te linken? Misschien kun je dan even een print screen met de settings hier opgeven.
Wat je nog kunt controleren: is de GPO op domain niveau "default domain policy" misschien "enforced" zodat deze de settings van de lager gelegen OU's overschrijft? Is de GPO op uw OU wel actief? Hoeveel DC's heb je? Kan het zijn dat het nog niet gerepliceert is? Doe eens op uw client XP: "gpupdate /force". Log daarna nog eens opnieuw aan (het is een user setting, dus reboot moet niet)
 
Hoi,

Het is gelukt, wat is nou het probleem geweest:

A Ik had een andere IP ranges dan andere PC's in het netwerk (omdat ik anders in het bedrijfsnetwerk zat van mijn stage) dus inplaats van 192.168.10.x 192.168.13.x. Oke geen probleem dit kan gewoon.

B ik zal op een ander subnet inplaats van 255.255.0.0 had ik 255.255.255.0

C Ik heb de DNS van de hoofdserver gepakt dus dat 192.168.10.1 (dit kan opzich we geloof ik voor je internet verbindingl)

Dit staat nu allemaal goed ingesteld en werkt perfect!


maar toch vindt ik het raar dat ik eerst zonder dat Groepsbeleid wel op het domein heb kunnen aanmelden.


kan iemand dat verklaren?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan