• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groepsindeling automatisch genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderc

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Beste forum helpers,

ik ben bezig met een excel bestand te maken voor onze jeugdvakantie week. nu moeten er groepsindelingen gemaakt worden en dit werd altijd met een hoop knip en plak werk gedaan. ik zou dit nu graag automatiseren maar kom er niet uit. ik heb een totaallijst met kinderen en leiding door elkaar met bijbehorende contact gegevens van deze personen. nu wil ik op dit blad met cijfers deze personen toekennen aan een groep en op een ander blad deze groepen gesorteerd weergeven. om het nog een beetje moeilijker te maken zijn de leiders dik gedrukt weergegeven. het zou helemaal mooi zijn als deze automatisch bovenaan de groepenlijst komt te staan. ik hoop dat iemand me kan helpen. als bijlage een bestandje die een en ander misschien wat zal verduidelijken.

alvast bedankt voor de hulp.

Bekijk bijlage groepenindeling.xls

Wat moet met die gekleurde cel gebeuren wat is daar de bedoeling van

Dank voor de oplossing

Kan je hier iets mee, Nr wijzigen (L1) rest komt vanzelf

Dank voor de oplossing ik ga er mee stoeien maar dat komt goed.

Sander,

Hierbij mijn versie voor het invullen van de groepen.
Ik heb ook de kleuren mee gekopieerd en de leiders in vet afgedrukt.
Ik kwam een probleem tegen omdat je in het groepsoverzicht groep 10 niet meegenomen had
deze heb ik toegevoegd.

Bekijk bijlage 213819

Veel Succes.

Beste,

het is een geweldige macro en het werkt perfect! nu we zien dat het zo geweldig werkt zouden we het toch nog graag uitbreiden en hopelijk kunt u ons hierbij helpen. zoals in het schema te zien is hebben de kinderen allemaal een kleur toegewezen gekregen. dit is voor een spel. het zou helemaal geweldig zijn als ook deze groepen ingedeeld worden op basis van de gekregen kleur en deze groepen weergegeven worden op het tabblad van het ''rode draad spel''. ik hoor graag van u. in de bijlage het bestand zoals deze nu ingericht is. alvast bedankt

Sander,

Hierbij mijn versie voor het invullen van de groepen.
Ik heb ook de kleuren mee gekopieerd en de leiders in vet afgedrukt.
Ik kwam een probleem tegen omdat je in het groepsoverzicht groep 10 niet meegenomen had
deze heb ik toegevoegd.

Bekijk bijlage 213819

Veel Succes.

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Sander,

Hierbij de uitbreiding van de VBA code voor de uitbreiding met de indeling voor het rode draad spel.
Aangezien je in het originele bestand de groep B en F de zelfde rode kleur had gegeven heb ik groep F een
ander kleur gegeven.

Veel plezier er mee.

Bekijk bijlage HelpMySpeelkalender.xls

Elsendoorn2134

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan