Groot aantal mails verdwenen in Postvak In

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik werk met Outlook. Van de meer dan 4.400 mails in "Postvak In" zie ik nog alleen maar de mails vanaf 03/2011 tot nu. Als ik naar onder scroll zie ik namelijk dat ik de mails maar terugvind tot 3/03/2011; de mails van voor die datum (zeker zo'n 2.000) zijn gewoonweg verdwenen; ik vind ze ook niet terug bij "verwijderde items" en ook niet in de archiefmappen. Vreemd genoeg staat het vroeger totaal aantal mails (onderaan links) nog altijd ongewijzigd: 4.431 (terwijl er dus maar een duizendtal zijn overgebleven). Ze moeten dus ergens zijn (hoop ik). "Verzonden items" lijkt mij normaal en gaat tot en met 2009. Daartegenover staat dat ik een groot aantal van de verdwenen items terug vind in "ongelezen e-mail", maar niet allemaal. Verder blijkt dat een aantal van de laatste mails die ik nog in "Postvak In" het staan opeens in vetjes gedrukt staan als "ongelezen email" terwijl ik die toch indertijd gelezen heb. Wat kan ik nu doen? Voor mij is dit een ramp.

Kijk eens of je niet een filter aan hebt staan die ervoor zorgt dat je alleen bepaalde mails kunt zien.
Daarnaast lijkt het me dat wanneer je 4431 mail berichten hebt die allemaal even belangrijke zijn, je ook hebt gezorgd voor een goede backup van je mailbox zodat je ze bij een eventuele calamiteit altijd weer terug kunt halen.

Ik heb via Norton Ghost regelmatig back ups gemaakt maar ik weet niet of er ook van Outlook een back up gemaakt is en ik weet al helemaal niet waar ik die kan vinden. Die mails zijn niet allemaal even belangrijk, maar ik soms moet ik wel een oude mail opzoeken en dat kan ik nu niet meer. De vraag is dus of mijn mails in die backup zitten. Ik probeer dat na te gaan. Weet iemand hoe?

Heb je al gekeken naar eventuele filters? (Gerangschikt op)
Je mails zitten in een bestand met de extensie .pst.
Bijvoorbeeld: Outlook.pst
Dit bestand bevind zich ergens in je Windows gebruikersprofiel.

Laatst bewerkt:
Dat is oké. Er zijn geen filters ingeschakeld en bovendien zijn het alle mails na een bepaald datum die opeens verdwenen zijn. Ik denk dat dit niet hety gevolg kan zijn van een filter, toch?

Jij kunt dat uiteraard beter zien dan ik en niet geschoten is altijd mis.
Als ze echt verdwenen zijn kun je alleen terug vallen op de backup.

Als emails verdwenen zijn dan staat de teller niet op de oude waarde. Deze komt dan overeen met het aantal zichtbare emails.

Ik sluit me aan bij edmoor. Indien teller niet overeenkomt met het aantal zichtbare emails dan is een filter aktief.

Ik kan me eventueel nog indenken dat in een zeer uitzonderlijk geval je .pst file corrupt is geraakt. Gebruik hiervoor scanpst om dit te controleren/oplossen.

Dat zou dan een filter zijn die vanaf een bepaalde datum (naar beneden toe) alle mails onzichtbaar maakt. Mijn "Postvak In" loopt nu namelijk van vandaag tot 3/3/2011, en verder zie ik niks meer, terwijl de teller toch op het oude getal is blijven staan. Bestaat zo'n filter? en waar vind ik die dan? Verder is het ook vreemd dat vanaf een bepaalde datum alle mails genoteerd staan als "ongelezen" en dat ik een aantal van de vermiste mails terug vind ik "Ongelezen email". Mysterie...
Ik herinner mij nu dat ik iets gelijkaardigs heb meegemaakt met Outlook Express en toen is mij aangeraden om te switchen naar Outlook. En nu...

Over welke versie van Outlook hebben we het hier?

Controleer dan meteen even welke versie je .pst bestand (daarin staat je email) is. Dit vind je via het eigenschappen menu van Outlook.

Sorry voor de vertraging (buitenland). Maar waar vind ik dat menu eigenschappen? (niet bij extra)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan